erkan oğur

1954 yılında ankarada doğan sanatçı, istanbul devlet konservatuarı klasik türk sanat müziği bölümünden mezun oldu. enstrüman ustası olan oğur, ud, tanbur, bağlama, cümbüş ve keman gibi geleneksel çalgıları başarıyla çalmaktadır. doğu anadolunun folk müziği ve aşık veysel gibi ozanların şarkılarıyla büyüyen sanatçı, 1960larda jimi hendrixi dinledi ve bu, yeni bir müzikal deneyimin başlangıcı oldu. perdesiz elektrikli gitarın pasajları üzerinde kayma ve çeyrek tonların çalınmasına olanak tanıdı.
müzik hayatına 1980 yılında çeşitli sanatçılara eşlik ederek başladı ve ilk albümü "fretless"i 1994 yılında almanyada çıkardı.
türkiyenin en özgün müzisyenlerinden birisi olan oğur, içlerinde perdesiz gitarın da bulunduğu birçok gitar ve telli çalgıları kendisi, kendi amaçları doğrultusunda üreten büyük sanatçılardan birisidir. sanatçı, müziğe yalnız türkiyede değil dünya çapında da farklı zevkler ve tınılar getirdi.
anadolu ezgilerindeki hümanizmi, sufice bilgeliği, erdem arayışını yansıtan albümler yapan başarılı sanatçı, türkiye dışında bir çok festivallere katıldı ve bir çok değerli cazcılarla sahneye çıkıp kayıtlar gerçekleştirdi. türk folk müziğinden yola çıkarak bu müziğe büyük katkılar sağladı.
kaynak: kimkimdir.gen.tr
en dokunan en acıtan eseri yarim senden ayrılalı dır.


bir de sevgilimi özleyince dinlediğim eser tutam yar elinden



tutam yâr elinden tutam
çıkam dağlara dağlara
olam bir yaralı bülbül
inem bağlara bağlara
ağam hey, paşam hey eyvah eyyy
emrah eder bu günümdür
arşa çıkan tütünümdür
yâra gidecek günümdür
düşem yollara yollara
ağam hey, paşam hey eyvah eyyy

sözüyle dinlemek isteyenlere
güler duman-tutam yar elinden
beni en çok etkileyen şarkıların başındadır pencereden kar geliyor
yeni albümü dönmez yol yine derinden, yine yaralayan, art arda dinlenilen... şahane.
i. hakkı demircioğlu ile yaptığı albümler tam rakılık, tam içmelik türkülerle doludur bu adamın. yeni dünya ozanıdır erkan oğur. o çalsın, söylesin, hiç durmasın istersin.

- kerpiç kerpiç üstüne kurdum binayı
http://ayisozluk.com/lnk/a85e58 - bir sandığım vardır
eğer opera eğitimi alsa türkiye'nin sağlam bir contretenor'u olurdu... çok naif bir sesi vardır kendilerinin. ince ve usul usul söyler türküleri. daha doğrusu gümüş bir iğnenin zerafeti ile çizik çizik eder kalbinizi. sesi ilk duyduğunuzda şarabî bir burukluk hissedersiniz, sonra sonra tekrar tekrar tekrar derken bir bakmışsın usul usul kanıyor anıların... özellikle mamoş türküsü, pencereden kar geliyor, fırat gözdelerimdir.
bach a l'orientale albümünden; albümün konseptini tamamlayıcı nitelikte; erkan oğur'un satırları:

''gerçek müzik saftır, onun için akıl gerekmez. o zaten tam ve kamildir. zaman, mekan, kültür, millet, kişi, cins, bencillik, matematik, fizik, armoni kaygısı, doğruluk, yanlışlık ve ticaretten muaftır… bilinmeyen zamanlardır, dedem korkut’tur, bach’tır, sendir, bendir. her yerdedir, yokluğu bile kendisidir ve birdir. biz onu sadece keşfederiz…''
maltepe'de çalışırken çalıştığım apartmanın giriş katında otururdu, sabahları gazete alırken görürdüm. eşkıya filminin müzikleri ve özellikle fırat'ın türküsü ile tanınmış olsa da, dünya çapında müzisyendir ve pek çok sanatçının albümünde çalması için yalvardığı müzisyendir. perdesiz gitar buluşu müzikte çığır açmıştır.
2004 te montreal'de bir festivalde canlı izleme şansina sahip olduğum, hüzünlü sesiyle insanın yüreğine dokunan büyük bir usta.
şu sıralar nazım hikmet akademisinde müzik dersleri vermekte.
zülfü kaküllerin amber misali adlı eseriyle tanıdığım güzel insan. ne büyülüyeci bir sesi vardır öyle, insanı kendinden geçirir.

nazım hikmet kültür merkezi 'nde her an masasına gidip oturduğunuzda, size tebessümle bakarak sohbete başlaması muhtemeldir.
3 mart'ta diyarbakır'da konser verecek olan modern zaman aşığı. gelsin de şu kulaklar bayram etsin.

çarşamba günü ghetto da sahne alacak.

http://www.facebook.com/events/339462666153854/?ref=3
iyi ki bizim topraklarda yetişmiş, dedirtendir. ayrıca, yanında ismail hakkı demircioğlu da iyi gider. muhteşem ikilidir!