palette swap

eskiden oyunların hafızaları çok az olduğundan, bu var olan az hafıza, dikkatli kullanılmak zorundaymış. bu nedenle de atıyorum, oyunda iki tane yaratık varsa ve bunlar birbirine benziyorsa ve renkleri farklıysa, bu karakterleri ayrı ayrı çizmek yerine, var olan grafikleri iki kere kullanıyorlarmış ve bu grafiklerin sadece renklerini değiştiriyorlarmış. böylece hem hafızadan kazanç sağlanıyor, hem de oyunun çeşitliliği azalmıyormuş. işte bu renk değiştirme yöntemine palette swap tekniği denir. japon rpg'lerinde bolca rastlanır. atıyorum bir tane iskelet olsun düşman olarak. bunun 1 level'lisi beyaz iskelet olsun. bunun 10 level'lisi için renkleri değiştirilir ve böylece 1 level'li yaratıktan farklı görünmesi sağlanır. aklıma gelen örnek oyun olarak:
-diablo 1,
-ehrgeiz,
-mortal kombat 1, 2, 3, ultimate mortal kombat 3,
-tekken 3,
-digimon world 1

var. ehrgeiz'de üst seviyeye gidildikçe farklı renkte yaratıklar çıkar. örneğin yedinci katta kahverengi ayılar varken, daha üst seviyelerde yeşil ayılar vardır. her saldırısı aynıdır, sadece saldırısı falan daha güçlüdür. mortal kombat'ta kadın ve erkek ninjalar*, robotlar tamamen palette swap'tir. sadece saldırıları farklıdır ve karakteri farklı gösteren budur. digimon world 1'de başlangıç kasabasına giden digimon'ların vahşi olanları palette swap'tir. örneğin kasabaya palmon gider, ama vahşi olanı aruraumon ile dövüşürsünüz, yani vahşi ortamda palmon yoktur, aruraumon vardır. tekken 3'te durum farklıdır. kuma ve panda birbirilerinin palette swap'leridir. burada farklılık olarak, sadece renkler değişmemiştir, modeller değişmiştir. bazen modeller değişse bile bunlara palette swap denilir, çünkü modeli hariç her şeyi aynıdır. tekken 3'te de iki karakterin bağırışı ve modeli hariç her şeyi aynı.