halk müziğinin ustalarından ankaralı tayfası'na tepki

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?a...

radikal gazetesinin haberidir. habere göre insanların kafasında "gaydırı guppak eminem"le kalmış olan sümer ezgü zat-ı muhteremi ankara havaları söyleyen insanlara deyim yerindeyse savaş açacak şekilde eleştirilerine sabahat akkiraz, tolga çandar, musa eroğlu, belkıs akkale gibi isimler destek olmuşlar. işin "profesyonel müzikal" kısmını bi yana bırakırsak yukardaki haberde resmi bulunan elemanların hepsi "devlet" sanatçısı. üstelik de işlerini gayet düzgün yapan "devlet" sanatçıları. yani eleştirilen ankara müziğinin içinden çıktığı " nörüyon yarrağım"- " amına koduğumun bebesi" cümlesinin her 10 kişiden 4'ünün diline pelesenk olduğu ortamla çok alakadar değiller. hem bahsi geçen sanatçıların devlete sanatçı olurlarken de alevi müziklerini kullanıp devletin üzerinde hala baskı uyguladığı alevi kesimi tevekküle itecek türkülerden pirim yapmaları da cabası. kapısı işaretlenen - saldırıya uğrayan alevi kesimin hala "koş ali, gel, kesiolar bizi, hızır nerde kaldın, lan gel öldürüyolar bizi" türküleri eşliğinde chp ye oy vermelerini başka nasıl açıklayabiliriz ki... niyayetinde bu elemanlar yıllarca alevi kültürünün taşıyıcılığını yapabilen yegane aracı- müziği kendi tekellerinde bulundurdular. böylece devlet kontrolünde ehlileştirilmiş bi alevilik var karşımızda... halk müziği ise bu değil... mesela karacaoğlan'ın sansürlenmiş bir türküsünde şöyle geçer:

ak göğsün arası zemzem pınarı
içsem öldürür içmesem öldürür

başka bir örnek için (bkz: hakkari türküleri)****

yani kısaca, halkın müziğinin halkın gündelik yaşamını yansıtması; halkın duygu, düşünce ve isteklerini halkın diliyle-jargonuyla ortaya koyması gayet doğaldır ve bunu da en iyi duayenlerin bilmesi gerekir.

3 Entry Daha