suçluyu linç edip ahlaklıyı oynamak

aslında suçluluğu ispat edilsin veya edilmesin, suç işlediğine kanaat getirilmiş birini linç eden insanların, en yüce ahlaka sahiplermiş gibi, işledikleri bütün günahlarını, günah keçisi seçilip linç edilen kişinin üzerine yıkıp, rahatlamaları ve kendilerini toplum içinde aklamaları durumudur bu. misal, taciz ya da tecavüz gibi bir iddia vardır ve hemen kalabalıktan sesler yükselmeye başlar. suç isnat edilen kişi bu aniden öfkelenen kalabalığın gazabına uğrar. bu suç üzerinden suçlu sayılan kişinin ahlaksız olduğu ve insanların ahlakını bozduğu söylemleri şiddetlenir. insanlar, parmakla gösterilen bir suçluyu linç ederek kendi ahlaksızlıklarını örtmekte ve masumu oynamaktadırlar. hayatlarında, asla ortaya çıkmamış kötülükleri olmuş olabilir yahut da eylemlerinin kötülük kavramına uygun olduğunun farkında değillerdir veya kendi kötülüklerini başka kötülüklerle bir tutmuyor, bunların o kötülüklerin yanında hafif kaldıklarını düşünüyorlardır. her şekilde kalabalık bir gruptaki insanlar çember oluşturup ortalarına aldıkları kişinin ahlaksızlığını kendi elleriyle cezalandırarak, o ahlaksızlığa karşı olduklarını ve tertemiz bir ahlaka sahip olduklarını ilan etmeye çalışırlar. hayatlarındaki ahlaksızlıkları görmekten kaçındıkları gibi, bu ahlaksızlığa saldırı davranışı da onların ahlaksızlıklarını saklamak için bir kılıftır sadece. ahlaksızlığa saldırmayan kişi de suçlanma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilir. bu yüzden toplum ortak hareket eder. ahlaksızlığı kabul etmediklerini göstermek için ortaya koydukları bu şiddet hareketi de aslında kötü ve ahlaksız bir harekettir. bu şiddet hareketi de zaten onların kötücüllüğünün göstergesidir ve bu söz konusu ahlaksız davranışı fiiliyata dökmekle aynıdır. böyle durumlarda ortaya çıkan toplu şiddet onların ahlaksızlıklarını saklamak için kullandıkları bir maskedir.

eşcinsellerle ilgili mevzularda da ahlak bekçiliği yapıp toplumun hassas kabul edilen noktalarını savunduklarını iddia eden sözde ahlaklı bireylerin davranış ve tutumlarını biliriz. "bizim toplumumuzda eşcinsel ilişki yaşayamazsınız, yaşattırmayız, bu ahlaksızdır ve bizim toplumumuza uymaz" diye hınç dolu ifadelerde bulunmalarına karşın, toplumun gerçek ahlaksızlıklarına sesleri çıkmaz. toplumun ahlaksızlık diye niteledikleri şeylerin bile bir sıralaması vardır ve misal tecavüz vakaları sıradanlaşmışken, iki erkeğin kamuda öpüşmesi, bir tecavüz vakasından daha çok tepki toplayabilir. ayrıca yine mütecaviz biri, suçunun gün yüzüne çıkmamış olmasından güç alarak, kamuda öpüşen iki erkeği, ahlaksızlık yaptıkları gerekçesiyle dövebilir. ona göre tecavüz suçu daha hafiftir ve bir gay çifte saldırarak, toplumun namus ve ahlakını korumuş, ahlaklı olduğunu göstermiştir ve ödüllendirilmelidir. bu tarz tecavüz girişiminde bulunma gibi sapkın davranışlara ve sapkın düşüncelere sahip pek çok kişi de, toplumun yozlaşmış ahlakını kullanarak, toplum nezdinde onların sıradanlaşmış suçlarından daha vahim gözüken fakat aslında ahlaksızlık ya da sapkınlıkla bağdaşmayan durum ve olayları şiddet yoluyla ortadan kaldırmaya çalışırlar. bu sayede aklanıp, namusluyu ve ahlaklıyı oynarlar.

bugün, pek çok kişi, kadına şiddet olayları çıktığında bunu eleştirir, bunun ötesinde kadını öznesi yapan küfürler etmeye kalkışır. böyle bir olaya tepki vererek kendilerini bir kadını döven bir erkekten daha ahlaklıymış gibi yansıtırlar. aslında pek çoklarının daha dün bile ağızlarında kadın cinsiyetini aşağılayan bir söylemleri olmuştur, kadını aşağılayan fikirleri olmuştur, olası bir aldatılma vakasında bunu kaldıramayıp şiddet bile uygulayabilecek konumdadırlar, fakat hepsi tek bir örneğin üzerinden ahlak linci yaparak masumu oynarlar. bu da insanların iki yüzlülüğünü gösterir. aslında ahlak kavramı toplum nezdinde yeniden ele alınmalı ve cinsiyetçilik her alanda zihinlerden temizlenmelidir. bu sayede linç kültürünün de önüne geçilir ve insanların belli durumlara karşı tepkileri ve sözleri daha çelişkisiz hale gelir.
1 yıl önce porno yıldız august ames'e eşcinseller linç girişimi yaptı. yapılan linç girişimi sonunda ames intihar ederek kendini öldürdü.

ames bir pornoda biseksüel bir erkekle seks yapmayı reddediyor ancak fobik olduğundan değil, hastalık riski taşıdığından dolayı. üstelik de lezbiyen pornolarında oynayan ames'in kendisi de biseksüel.

ama bazı düşük zekalı eşcinseller kadını linç ediyorlar sen homofobiksin diye. kadın açıklama yapıyor "ben fobik değilim" diye ama dinleyen yok. kadına karşı nefret söylemleri yapılıyor. bunun sonunda ames 23 yaşındayken kendini asarak öldürüyor.

kiminle sevişeceğine kendi karar verir. biseksüele hayır cevabı vermek fobiklik değildir. *

https://eksisozluk.com/august-ames--4250...
konunun salt eşcinsellikle alakası nedir anlayamadım. ayı sözlükte eşcinsellere saldırmak? başlıkla ilgili yazın yalnızca rica edeceğim. içerikteki eşcinsellik örnek olarak verilmiş olup yazının genelini yansıtmamaktadır. entry'nizi sildikten sonra ya da yönetim sildikten sonra ben de bu entry'yi sileceğim. yazının eşcinsellikle ilgili olan kısmını silsem okuyan bu deli ne diyor diyecek yazdığın entry'ye bakıp.

(bkz:ayı sözlükte homofobiye müsamaha gösterilmesi)
(bkz:eşcinsel ilişkiye giren kişinin hastalık riski taşıdığını düşünmek)
(bkz:yalnızca gayler hiv taşır inancı)
(bkz:homofobi)
albertcamus adlı yazarın yazdıklarımı eşcinsel eleştirisi zannedip, olmadığım halde beni fobik diye damgalayıp sözlükte beni linç etmeye çalışmasıyla, 1 yıl önce eşcinsellerin august ames'i biseksüele hayır dediği için bunu eleştiri olarak algılayıp olmadığı halde ona homofobik damgası vurması arasında bir fark görmüyorum.

söylediğim lafları çarpıtıp algı oyunu yaparak beni itibarsızlaştırma * çabalarından vazgeç bu deli ne yazıyor böyle derler senin hakkında. *

sadece gayler hiv taşır diye bir cümle kurduğumu hatırlamıyorum. söz konusu iddia bana değil ames'e aittir.

https://eksisozluk.com/entry/72654065

kendisinin biseksüelle ilişkiye girmeyi neden reddettiğinin açıklamasıdır.

ayrıca yazdığım yazı başlıkla tam bir uyum içinde. başlık "suçluyu linç eden kişilerin ahlaklıyı oynaması." yani gayler diyor ki "biseksüelle yatmayı reddetti bu yüzden ames fobiktir." sanki gaylerin içinden bifobik çıkmıyormuş gibi. mesela albertcamus'un kendisi de bifobik.

demişsin ki: "hayatlarındaki ahlaksızlıkları görmekten kaçındıkları gibi, bu ahlaksızlığa saldırı davranışı da onların ahlaksızlıklarını saklamak için bir kılıftır sadece. ahlaksızlığa saldırmayan kişi de suçlanma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilir."

yani ames'i linç eden tayfanın * kendisi de aynı suçu * işliyor ancak kendini temize çıkarmak için ames'i linç ediyor.

biraz eleştiriyi kaldırmayı öğrenin, bunca zaman sen değil miydin kendi türdeşlerini eleştiren, homofobinin var oluşunu kendi türdeşlerinin aşırıya kaçan davranışlarına bağlayan. ben mi fobiğim yoksa sende mi içselleştirilmiş homofobi var?

yazdığım yazıyı silmiyorum.