ceylan çaplı

zamanının efsane kulüpleri club 14, maslak sanayideki 2019, twenty gibi yerlerin işletmecisi zamanında türkiye'nin tek kozmopolit gey barı. giriş ücretleri pahalı, içkiler pahalı, kapıdaki görevliler çok sıkı, ancak her daim dolup taşan mekanların sahibiydi.

talimhane'de şimdi otel yapılmış binasında oturmanın tek şartı sesten rahatsız olmamaktı. apartmanda sürekli bir parti ambiyansı hakimdi.

içeri girmek çok zor, girdiğinizdeyse size sınırsız özgürlük vaadeden bir mekandı, kapısındaki sıralar, gömlek ve uyumlu bir pantolon olmadan giremediğiniz, kapıdaki görevlilerin sadece tipinizi beğenmediği için 1 saat bekledikten sonra alamıyoruz kusura bakmayın diye geri çevirdiği gey bar.

özellikle de 14... burası, her kesimden insanın (sosyetesi, ünlüsü, hatta esnafı) gecenin bir yarısı buluştuğu türkiye’nin ilk kozmopolit marjinal barıydı.

malum, o dönemler gay barlara marjinal bar deniyordu.

herkesin kendini rahat hissettiği bir yerdi 14.

rahat hissedenlerden biri de halkın ’paşa’sı zeki müren’di elbet.

zeki müren’li 14 zamanlarını ceylan çaplı yıllar önce aktüel dergisine verdiği röportajda şöyle anlatmıştı: "14’te onu koruyacağıma söz verdim. çünkü basından çekiniyordu. alkollü resmi çıksın istemezdi. bu yüzden 14’ün içinde ya da kapısında hiçbir zaman basın olmadı...

zeki bey, geç saatlere kadar eğlenmeyi, sohbet etmeyi severdi. polis gelip barı niye kapatmadığımızı sorduğunda ’içerde zeki bey var’ derdik, ses çıkarmazlardı...

zeki bey, bardaki kem gözlerden korunmak için önüne hep çiçeklerle dolu bir vazo koyardı... ayrıca bülent ersoy’un 14’e gelmesini istemezdi."

gece, melek ve bizim çocuklar filminde mekanın nasıl bir mekan olduğunu görmek mümkün, emin olun girerken titrerdiniz öyle bir mekandı, sezen aksu, nükhet duru, ajda pekkan, seyyal taner albümleri çıkmadan önce gelir nabız tutmak için geylere dinletirdi. sabahın ilk ışıklarıyla gözlerde güneş gözlüğü vapurla karşıya geçişimi de unutamam hiç tabi.

gelelim 20&19 zamanlarına...

isim babasının özkan uğur olduğu söylenen mekan için eski müdavimleri, "hálá öyle bir mekan istanbul’a gelmedi" demekten kendini alamaz lafı açıldığında.

çünkü elektronik müziğin en iyi örneklerinin ilk kez çalındığı mekandır 20&19.

çeşitli skandallar patladığı da olmuştur 20&19’da.

mesela adnan hocacılar’ın içerde gizlice yaptıkları çekimler gibi...

en son 2c adlı kulübü işleten, sonra da gece hayatından elini eteğini çeken çaplı, tam da 14 ve twenty’nin karşısında satın aldığı apartmanda oturuyordu.

ve işte o apartmandaki evinde ölü bulunmuş. iddiaya göre intihar etmiş.

belli ki, yeterince yaşadığını düşündü. daha fazla uzatmak istemedi. kim bilir?
şokopop tarafından belgeselleştirilmiş günümüz gaylife ın mimarlarından
sokopop sayesinde öğrendiğim club 2019 gibi efsane ve bir daha asla geri gelmeyecek mekanın merhum sahibi. muhteşem bir ileri görüş yeteneğine sahipmiş kendisi şu an yaşasaydı bu günün şartlarında bu kadar marjinal fikirleri hayata gecirebilirmiydi diye düşününmekten kendimi alamıyorum.