1984 yapımı atıf yılmazın yönettiği murathan munganın senaryosunu yazdıgı hatta filmin sonuna doğru 3-5 saniye garson olarak göründüğü filmdir. film sosyete arasında tanınmış/içinde yaşayan benli meryem adındaki * zengin metresin hayatından bir kesit sunar. atıf yılmazın o dönem yaptıgı kadın konulu filmlerinin başlangıcını vermiştir diyebiliriz. filmde her türlü şey gözümüze sokulur:
üst sınıf/alt sınıf masumluk/kirlenmişlik* genç/yaşlı
film seyredildikten sonra arkadaslar arasında bir süre kilit cümleler itina ile tekrar tekrar söylenir:
-bana speedo mayo alsana -sadece senin ferruh -izin verirseniz gönül hanım ben sadece aşığım -siz yurt dısında genç kızlığınızı yaşarken ben babalarınızı eğlendiriyordum -fransadan üç tane saf kan ingiliz tay geliyor, görsen öyle şekerler ki!! * ...gibi devam eder
atıf yılmaz'ın önemli filmlerinden biridir. senaryosu bizzat murathan mungan tarafından yazılmıştır. filmdeki öykü mungan'ın hayatına dair önemli ipuçları bulundurur*.
2009 senesinde sıla seslendirecek diye beklerken ziynet salinin müzik direktörlüğünü sılanın üstlendiği no:6 albümünde karşımıza çıkan sözlerini sılanın müziğini sıla & efe bahadır ikilisinin yapmış olduğu adında da geçtiği gibi dinler dinlemez insanı dağıtan şarkısının adı. "dönüşünde gözüm yok benim aklım gidişinde" ve "büyük aşk düşün yattı kapı önleride" sözleri insanı beyninden vurulmuşa çeviriyor.
sözleri ;
ağırlaştı üstümde tarifsiz bir yalnızsız benden kaçan kurtulan kalbim geri dönmüyor artık yastığa yorgana kurban, her gece bana ortak başıma sardığım dertten, mesul değil, dağınık yatak
baştan aşşağı düşündüm, ne varsa yanılgıdan ibaret nasıl düşünmedim dediğim ne varsa, şarkı sarkisarki.com sözleri hepsi korkuya ibaret
dönüşünde gözüm yok, benim aklım gidişinde yok sattı hatıralar, senin eksikliğinde sahipsiz kaldı varmadı yüreğim ele öyle büyük aşk düşün yattı kapı önlerinde !
dönüşünde gözüm yok, benim aklım gidişinde yok sattı hatıralar, senin eksikliğinde sahipsiz kaldı varmadı yüreğim ele öyle büyük aşk düşün yattı kapı önlerinde...