tomb raider

ilk oyunu 1996'da çıkan, lara croft adlı bir arkeologun maceralarını anlatan efsane oyun serisidir. zamanla oyun dünyasının en büyük fenomenlerinden biri haline gelmiştir.
çocukluğuma etkisi büyüktür. yıllarca "arkeoloji okuycam ben bana ne!" triplerine sokmuştur beni.*
tüm oyunlarını oynamış, yuvarlanan kayalardan kaçmış, dikenlerin üzerinden zıplamış, bataklıklarda boğulmuş, piranalara yem olmuş, yüz metreden balıklama suya atlamış** t-rex'le boğuşmuş* biri olarak isterlerse yüz oyun çıkarsınlar, oynamayı bırakmayacağım oyundur.
2013'te çıkan son oyunu ile tomb raider sıfırlanmış, lara gençlik günlerine dönmüştür. oyun, tomb raider ruhundan biraz uzaklaşsa bile bana kendini sevdirmeyi başarmıştır.
bir de angelina jolie'nin başrol oynadığı iki adet filmi bulunur. bir oyun uyarlaması olarak çok başarılıdırlar. yerleri çok ayrıdır bende.
son olarak muhtemelen bu yıl içinde 2013'teki oyunun devamı olacak rise of the tomb raider çıkacaktır. merakla bekliyoruz.
gerçekten çok iyi bir oyun serisidir.türlü türlü bulmacaları çözmeye çalışırsın,nereye atlasam nereden tırmansam diye düşünürsün.bazen bu tür bulmacalar kafayı yedirse de bağımlılık yapar o bölümü geçmeden rahat edemezsiniz.oynamak isteyenlere tavsiyem ilk olarak anniversary,legend,underworld serilerini oynamaları.anniversary uzun ve bence en zor serisi.legend ise en kolayıdır.benim favorim ise underworld serisidir hem zorluk hem hikayesi bakımından
bu çok sevdiğim seri hakkında biraz çenemi düşürebilirim sanırım.
kendi tarihi boyunca iki kere hikaye sıfırlanmıştır. eidos firmasından çıkan ilk seri benim gözbebeğimdir. ilk üç oyun zaten doksanların ikinci yarısında tüm oyun piyasasını sallarken tarihe en çok sevilen kadın oyun karakterlerinden birini kazandırmıştır.
ilk oyunların gameplay ve zorluk seviyeleri birbirilerine yakın olmakla beraber üçüncü oyunda eklenen yeni hareket kabiliyetleri ile oyun bir adım daha öteye çıkarılmıştır. kontrolleri ve oyun içi temel bilgileri öğretmek adına tutorial level olarak croft malikanesi oyunculara kapılarını açmaktadır. oyunlardaki ıssızlık duygusu, oyuncu ve lara croft arasında güçlü bir bağ kurmaya itmektedir. günümüzdeki diğer oyunların aksine detaylı briefing ve bilgilendirme bulunmadan, oradan oraya koşup atlayıp bulmacaları çözmeye, gizli nesneleri ve anahtarları bulmaya çalışmak da oldukça zordur.
fanları tarafından baş tacı edilen, serinin en zengin ve en zor oyunlarından biri olan dördüncü oyun tamamen mısır'da geçmekte ve oyun/hikaye bir flashback ile başlamaktadır. teenage çağlarındaki lara ile kısmen tutorial tadında bir girişten sonra esas macera başlar.

--- spoiler ---

dördüncü oyunun sonunda, hikayeye göre lara piramitten çıkamaz ve göçük altında kalarak can verir.

--- spoiler ---

eidos şirketinin ekonomik durumunun kötüye gitmesiyle beraber tomb raider projesi askıya alınır. elde olan verilerden yararlanarak beşinci oyun chronicles piyasaya sürülür. bu oyunda ise önceki oyunlarda büyük bir keyifle buzdolabına kilitlediğimiz winston smith, croft ailesinin takın dostu peder patrick dunstan ve lara'nın tarih öğretmeni charles kane' in croft malikanesinde yas tutarak paylaştıkları lara'ya ait anıları oynamaktayız.
core design ve eidos şirketlerinin büyük bütçe kısıtlamalarıyla, yeterince test edilemeden bir çok bug ve kontrol sorunuyla dolu angel of darkness adında 6 oyunu da bu serinin bitiş noktası olmuştur ve şirket iflas etmiştir.

bundan sonra seri sıfırlanarak yeni bir çağ başlamıştır. tomb raider legend ile yüksek görüntü kalitesi, bol miktarda konuşma ve diyalog içeren yeni seri, oyuncuları sevindirmiştir. yine yetişkin bir kadın olan lara, bu sefer ailevi sorunları da masaya dökmüştür. bir sonraki oyun anniversary ise ilk tomb raider oyununun onuncu yılında bir kutlama amacı ile aynı senaryonun yeni şirket ve yeni oyun stili ile güncellenerek piyasaya sunulmuş halidir. şahsi favorilerimden biri olan bu oyunda nostaljiyi yeni görüntü efektleriyle kutlamak ve özlediğim terkedilmişlik duygusu sonuna kadar mevcuttur. aynı serinin son oyunu underworld de çıktıktan sonra seri artık ilerleyememiş ve tomb raider artık japon rpg serilerinden iyi bildiğimiz square şirketine satılmıştır.

2013 yılında survival odaklı ve bulmaca çözümünden çok stelth ve combat ağırlıklı yeni bir tomb raider serisi ile legend-anniversary-underworld üçlemesi de sıfırlanarak gencecik bir lara croft un hikayesine başlanmıştır. japonya da geçen bu oyun boyunca bir çok silah kullanan taze gelin modundaki lara, son sahneye kadar hayranlarının özenle beklediği ve serinin efsane olmasında karakteristik özelliğe sahip olan double pistol un görünmesi ile bitmektedir. square ile yoluna ne kadar devam edeceği bilinmeyen tomb raider serisi, kendi adıma, saatlerimizi, günlerimizi verdiğimiz, kafa patlattığımız eski serilerin tadından uzaklaşmıştır.
square enix'in ilk oyununu androide çıkarmasıyla bana sevinç çığlığı attıran oyun serisidir. "one last time motherfuckers!" diyerek dinoları yardım, t-rex'e dalmaya gidiyorum şimdi.
angel of darkness dışında bütün oyunlarını bitirdim. onu da yükledim ama pc için eski geliyor çalıştırmıyor.
eski oyunlarını oynamadım ama legend, anniversary, underworld'ü defalarca oynadım, acayip seviyorum. keşke eski oyunları da anniversary gibi tekrardan yapsalar, ben de oynasam. en son lara'nın gençliğini oynadığımız bir oyunu vardı, lara acayip toydu, ilk adam öldürmelerinde falan zırlayıp sonrakilerde sesi çıkmıyordu, karakterin olgunlaşma süreci falan güzel işlenmişti, mekanlar da hoştu ama bulmacaların olmadığı bir tomb raider oyunu fazlasıyla eksik bence. tamam yan görevlerde vardı, hikayeyi bırakıp 1-2 kez daldım içeri ama aşırı kötü tasarlanmış ve basit bulmacalardı, bir tek bu yönünden haz almadım. bi de bunun yanılmıyorsam underworld'den sonra çıkan strateji tarzı salak bir oyunu vardı, shift+w+space+space+space yapıp lara'ya havada takla attıra attıra bitiren birisi olarak nefret etmiştim. yeni bir oyun gelecekti o noldu acaba?
yeni oyunun ilk 27 dakikası yayınlanmıştır. (bkz: rise of the tomb raider)