korku filmi klişeleri

esas kızın ölümsüz olması.

zencilerin daima ilk ölen olması.

kamptaki prostat bireyler.

çöp atmaya çıkıldığında ara sokakta görülen siluet.

bir ses duyup tek başına kontrol etmeye giden cengaverler.

aynada görülen hayalet.*

kazan dairesi ya da tavan arasından gelen metalik ses.

bebeğin odasındaki telsizden gelen cızırtı.

en gerekli anda bozulan el feneri.

vb. hatırladıkça editleyeceğim klişeler.
sarışın koca göğüslü kız
bu kızın sevgilisi olan sportmen çocuk
bu iki kişinin sevişirken katil tarafından seyredilmesi
önce birinin sonra diğerinin öldürülmesi
açık kapı yada pencereye yaklaşan kişinin önünden hızla geçen köpek, kedi, kuş
elektrik kesilmesi, bu esnada yanan el fenerinin pilinin bitmesi,
ruh çağırma seansı, buna inanmayan biri, inanmayan birine musallat olan hayalet
sarışın koca göğüslü kız
bu kızın sevgilisi olan sportmen çocuk
bu iki kişinin sevişirken katil tarafından seyredilmesi
önce birinin sonra diğerinin öldürülmesi
açık kapı yada pencereye yaklaşan kişinin önünden hızla geçen köpek, kedi, kuş
elektrik kesilmesi, bu esnada yanan el fenerinin pilinin bitmesi,
ruh çağırma seansı, buna inanmayan biri, inanmayan birine musallat olan hayalet
tatil için en ıssız yerleri seçen yeni yetmeler, esas oğlan ve esas kızın en son ölmesi, daha ilk dakikada kanlı bir ölüm sahnesi ile "dostum seni donuna sıçırtacağız" mesajı verilmesi ama filmin içinin fena halde boş çıkması.

not: klasik korku yerine gizem/gerilim her açıdan daha iyidir.
kilolu olan kızın ilk ölmesi,
bir ses duyulduğunda direk oraya gidilmesi
hotel, frekshow, tımarhane, ölüler evi temaları
bol sevişme ve kan
- hiç susmayan hep konuşan küçük sarışın kız
- sallanan boş salıncak
- oyuncak bebekler
- bazen de sportif bir vücuda sahip 90 60 90 first lady bir ablanın olması
- bir grup genç ve ormanda yapılan kamp, akabinde bulunan boş bir şato
- kargalar
eski, görünüşü dahi korkunç olan bir kamyonet ile onun asabi,sert ve itici şoförünü unutmamak lazım. bir de sanırım esas kız/oğlanın yanında gruptaki en cılız ve korkak kişi sona kadar yaşıyor.
kutsal su, haç ve illaki vatikan saçmaları
biraz önce bir mısır tarlasının yanından geçince aklıma korku filmleri geldi. sanırım en çok kullanılan öğelerden biridir. bunu bir de evde tek başına aynaya bakarken yaşıyorum. ınsanın aklına kazınıyor resmen.
tanımlanamayan dilde (ve cogunlukla latince) tekrarlanan ayin cümleleri...
istisnasız tüm karakterlerin verdikleri kararların absürt ve salakça olması.
polis arabalarının hep en son sahnede gelmesi.
manyak kişisinin en yakın akraba çıkması
arkanı döndüğün an cin hayalet katil vs birden belirmesi
kaçış sahnelerinde hiçbir taşıtın mümkün olan en son saniyeye kadar çalışmaması. daha istisnasını görmedim. amaç boşuna izleyiciyi germek.

hiç kimsenin, katilin* öldüğünden emin olmak için kontrol etmemesi.* ya da katilin son sahneye kadar neredeyse ölümsüz olması.

filmin sonunda bir devam filmi gelebilir mesajı verilmesi.
grubun dağılıp tek ya da çifterli araştırmaya çıkması