nasrettin hoca

13.yy da yaşamış türk halk bilgesidir. gülmece türünün de öncüsüdür. hazır cevaplığıyla bilenen nasrettin hoca fıkralarında güldürürken düşündüren bir yapıya sahiptir.en bilinen fıkraları; ya tutarsa, pamuk, testiyi kırmadan önce, parayı veren düdüğü çalar dır.
balkanlar'dan orta asya'ya değin türklerin bir zamanlar ya da halen meskun olduğu topraklarda adı değişse de karakteri aynı nasreddin hocalar mevcuttur.
en tatlı kapitalist. (bkz: parayı veren düdüğü çalar )
gençliğinden itibaren konya'nın akşehir ilçesinde yaşamaya başlamıştır, türbesi de buradadır.
- kuzey afrika sahillerinden (mağrip ülkeleri) horasan'a uzanan coğrafyada, farklı isimlerle karşınıza çıkan halk kahramanıdır (arap diyarında cıhi; acem ve türk diyarında hoca,...vb. adlarla bilinir; türk olduğu tartışmalıdır....)
- islamın ve totaliter rejimlerin bastırdığı halk kitlelerinin isyan silahıdır.
çünkü, allaha da, sultana da, alayına eyvallah etmez ve lafını oturtur.
- tepkilerini yazılı veya sözlü dile getirirken şiddete maruz kalan toplumlarda sözlü kültür, söylenceler, mizah geleneği ve masal üretimi köklü ve yaygındır. bu amaçla, çeşitli sembolik karakterler de üretilerek, kitlelere ve muktedirlere ders veya mesaj verilmeye çalışılır. hoca nasreddin, hazırcevap ve cesur kişiliğiyle, haksızlıklara isyan eden ve taşı gediğine oturtarak öğreten bir çokköklü modeldir.
- dünyanın en güzel karakterlerinden birisidir.
- kurnaz, zeki, demokrat, cesur, insancıl, erdemli ve hazırcevap gibi sıfatları taşıyan, halkın içinden gelen öğretici bilge kişidir.
konya-afyonkarahisar yolundaki iki tesise heykelleri dikilmiş. bu heykeller sayesinde türkiye'deki heykel sanatının içler acısı durumunu keşfedebilirsiniz.

1a126
orjinal kayıtlarda cinsel temalı fıkralardır. öyle çocuklara okutulacak cinsten değildir. *m, s*k ve g*t sözcüklerini duyunca gülme eğiliminde olan türk toplumunun mizah anlayışı değişmemiş görünüyor.
"nasreddin hoca’ya bir gün avratı, “ben gelinceye kadar şu oğlanı avut” demiş, gitmiş. avrat gidince oğlan ağlamış. hoca bakmış ki olmaz… bir çanakta yoğurt varmış. s… ne bulaştırmış, oğlana yalatarak uyutmuş. avratı gelmiş, “aferin be koca. şu oğlanı ne güzel uyutmuşsun demiş. hoca da demiş ki: “behey a…..nı s….ğim! ben onu uyutuncaya kadar dokuz s.. yoğurt yedirdim. eğer sana da yedirsem, sen de uyurdun” demiş."

hoca aynı zamanda zoofili olmalı:
nasreddin hoca bir gün başkasının eşeğini s….ken, hayvanın sahibi çıkagelmiş: – ne yapıyorsun be? – eşeğe bundan hiçbir şey olmaz ama, sen onu kurttan sakla…"

anal seks de seviyor:
nasreddin hoca’ya bir gün iki avrat gelmiş. birisi demiş: “efendi, biz ikimiz bir çanağa bir karanlık yerde işedik. birimizden sidik, birimizden şirligun (susam yağı) geldi. hangimizin sidik, hangimizin susam yağı, bilmiyoruz” demiş. hoca da demiş ki: “o kolay… gelin, ikinizin de g…ne basayım, hanginizden ki küspe çıkar, yağ onundur…
yukarıdaki bilgiler doğru olmakla beraber anonim bir karakter olma olasılığı yüksek nasrettin hoca'ya atfedilen birçok hikaye vardır. hikaye temalarının çeşitliliği gibi zamanın belirsiz olması anonim olmasını desteklemektedir.