12 eylül askeri darbesinden sonra kesintiye uğrayan toplumcu sinema akımının yeniden dirilmesine önayak olan ve her sahnesinde nur sürer in biraz daha devleştiği tunç başaran filmi
sadece bir kere yapılabilecek işlerdendir ; şimdi ağzınla kuş tutsan o kadroyu toplayıp o filmi çektiremezsin heralde . geçenlerde oktay kaynarca aynı şeyi söylemişti yedi tepe istanbul için.
yayınlandığı her defasında kendisini izlettiren, her sahnesi göz yaşlarına ak komutu verir nitelikte film. sinemamızın yüz akı filmlerindendir. nur sürer ve füsun demirelin zirve yaptığı filmdir ayrıca..
tam da bir 8 mart günü izlemiştim ilk bu filmi. dünya "emekçi" kadınlar günü ya... trt 1'de gösteriliyordu sanırım. hayal meyal hatırlıyorum. boğaza düğümlenen onbinmilyonmilyaryüzkırksekizmilyon gözyaşı uçurtmayı vurmasınlar. mideye yediğin yüzlerce yumruk. oysa aç değilsin, açıkta bile değilsin. göğe bakıyorsun; masmavi bulutlar gördüğün ve bir tane uçurtma. uçuyor. "uçurtma var! uçurtma var! hadi el sallayalım!" el sallıyorum uçurtmaya, yüzümde koccamaan bir gülümseyiş var. "uçurtma var! uçurtma var!" uçurtmanın rengârenk bir kuyruğu ve gökkuşağından renkleri var.
velhasıl-ı kelam, demem o ki; türk sinema tarahinin en harikulade, en muazzam ve en bir-gün-kazanacağız filmidir bu. izlenmeli, tekrar tekrar izlenmeli, belleklere kazınmalı, baş tacı edilmeli ve bittabi ki unutulmamalı, unuturulmamalı.
kesinlikle izlenmesi gereken bir film. türk sinema tarihinin en güzel filmlerinden. oscar aday adayı olan 2.filmimizdir. oscar adayı ilk filmimiz 1964 yılında 37. oscar adayı olan susuz yaz adlı filmdir. uçurtmayı vurmasınlar filminin yönetmeni tunç başaran'dır. 1989 yılında gösterime giren uçurtmayı vurmasınlar filminin başrollerini nur sürer(inci), ozan bilen(barış) oynamaktadır.
ne zaman sarhoş olsam grup yorum - uçurtmayı vurmasınlar'ı zorla açtırıyormuşum, arkadaşların yalancısıyım ben de. güzel şarkıdır, güzel filmdir. ölüm toplasa da çiçekleri çiçekte tohum biter mi?
aydınlanma dönemi filmleri olarak kabul edilen 5 filmden biridir. yeşilçam'ın sanat fimleri ile boğuştuğu 80lerin sonunda öne çıkan umuda yolculuk(1990)la birlikle en önemli filmden biridir. filmin yabancı dalda oscar alması engellenmiş, ancak bir yıl sonra gösterime giren umuda yolculuk"un oscar alması engellenememiştir. ancak bu kez de ödül, film ortak yapım olduğu ve oyuncularının tamamına yakını türk olduğu halde türkiye'ye değil isviçre"ye verilmiştir.
film, bir çocuk, bir anne ve bir düşünce suçlusu kadın ekseninde hapishane hayatını tüm gerçekliği ile anlatır. bunalım yaratan sanat filmleri ya da 80lerde salon filmlerine tepki olarak doğan popüler yanı bastırılmış sıradan siyasi fimlerin çok ötesinde bir kalitededir.