dalida

1933 de mısırda italyan bir aileden doğmuş, sonra fransız vatandaşlığı almış, fransızlar için, general charles degaulle den sonra gelmiş geçmiş zamanların en ünlü şahsiyeti sayılan, ünü bütün dünyaya yayılmış, 60li 70li kuşakların idolü olmuş ses sanatçısı. 1987 de arkasında "hayat benim için katlanılmaz bir hal aldı, affedin beni" notu bırakarak intihar etti. ne zaman bir dalida şarkısı dinlesek ben ve alfonso, birbirimize farkettirmemeye çalışarak sileriz gözyaşlarımızı...
bang bang mi desem salma ya salama mı desem acıklı hayat hikayesi mi desem , genç kızlığını yaşayamadan kadın olmaya zorlanmış bi insan kendisi.gözlerine bakınca mutlu gözüküyorum ama değilim cümleleri tokat gibi çarpıyo yüzünüze.dalida iyidir , kadındır , güzeldir.
hayatına son vermeden önce, son konserini 1987 de ankarada vermiştir.
ajda pekkan in palavra şarkısı, dalida nın parole şarkısının turkçeye uyarlanmış halidir. bir de gigi amorosso şarkısı vardır çok sevdiğim.
konuşur gibi şarkı söyleyen kadın. yormadan, kasmadan. saatlerce dinlettirir.

ajda pekkan'ın zamanında bok ettiği ve alain delon ile beraber söylediği çok güzel bir şarkı vardır.

dalida & alain delon - paroles, paroles

arapça şarkılarını da oldukça beğenirim. zaten kıtalar atlası gibi kadın her dilden şarkı okuyor. ismiyle müsemma orjinal bir isim.

helwa ya baladi:
şarkılarından sonra biyografisindeki replikleriyle de etkilemiştir
 spoiler!
tell me something.
something?
ı don't know.
tell me about heidegger.
how about him?
-the "being-toward-death".
-the "being-toward-death".
you make a fine student, gigliotti!
you deserve a prize.
come here.
to be human
is to being alive...
...while going to death.
like a tightrope walker.
balancing between life
and death so as not to fall.
ı don't agree with heidegger.
-really?
-no.
the main thing is
being-toward-love
akdenizlilik diye bir şey varsa dalida en iyi temsilcilerinden olabilir. son konserini türkiye'de bir şarkı yarışmasında* konuk sanatçı olarak vermiştir *. bir dönem ortalığı kasıp kavurması nedeniyle büyüklerin sabah akşam dinlemesi, diskoların, televizyon ve radyoların durmadan onun şarkılarını çalması aklımda kalmış. yorumu, sahne performansı, sesi ve elbette kendisi de çok güzeldir. oldukça seksi bir şekilde etrafında danseden yarı çıplak erkeklere kalça sallayarak, onları etkisiz hale getirdiği* il faut danser reggae klibi bizim trtde bile gösterilmişti. onu unuttuktan yıllar sonra oldukça sinirli ve yorgun bir şekilde bindiğim hızlı trende çalan şarkılarda birden besame mucho yorumu başlayınca sanki 12 saat derin bir uyku çekmiş ve ardından orada burada zıplayacak kadar iyi hissetmiştim kendimi.

besame mucho



il faut danser reggae