manuş baba

isminin anlamı için bilkent gazetesi röportajında söylediğine göre;

''avrupa çingeneleri arasında bulunan manuşlar var bir de. insan anlamına geliyor. sevgili jan yoors’un çingeneler isimli kitabında da küçük güzel çocuk manasında kullanılmıştır. her türlü gideri var yani. baba’ya gelince… baba figürü bizim ailede önemli olmuştur hep.''

cover'ları harika, sesi muazzam insan. nazan öncel coverları ve ahmed arif'in anısına yaptığı parçalar defalarca, defalarca dinlenir.



ukdeyi veren: lost soul
güzel adam.

şiirlerden, coverlardan güzel şarkılar çıkarıyor.


dönersen ıslık çal filmine selam çaktığını düşündüğüm parçayı söyleyen adam. uzun zamandır severek dinliyorduk, bu albümle başka noktaya yerleşti bizim için.
popüler oldukça tadının kaçmasına üzüleceğim baba. işalla kalben gibi olmaz.
eteği belinde isimli şarkısıyla büyük beğeni kazanan ve listelerde ilk sıraya oturan şarkıcı.
söz müzik manuş baba olarak çıkan şarkıydı lakin şarkının müziği 2005 yılında atilla yılmaz'ın senden gayrı şarkısından alınmış.

sırayla dinleyelim;





instagram hesabından konuyla ilgili yaptığı açıklama için de şifre çözücü falan lazım. "çaldım, allah da benim belamı versin" mi demek istiyor acaba...

"-bi’ garip basın açıklaması!..
valla nerden bulaştık bu işe bilmiyorum..‬
‪vaktiyle atari salonunda oyun oynamak için evden ufak tefek bir şeyler arakladığımız oldu da böyle “hırsız” damgası vurularak ortada dolaşan haberler mevzusu biraz ağır yani.. benim, bizim, dostlarım, ailem için.. kaldı ki “emek” ailemden öğrendiğim, içimde taşıdığım bunu hayatım boyunca yol arkadaşlarımla, dostlarımla bu zamana dek beni destekleyenler ile paylaşmaktan mutluluk ve onur duyacağım bir şeyken böyle emek hırsızlığı ithamı ile karşılaşmak çok da ezici bir şey değil benim için açıkcası!.. ‬ ‪vicdanım ile ilgili herhangi bir telaş yaşamıyorum. üzüldüğüm tek nokta var ki “tanımadığım, bilmediğim, dinlemediğim, iyi niyetten yoksun, benim için müzikal olarak çok uç bir noktada olan eser sahibi, (sahipleriyle) ile öyle bir benzerliğin olma ihtimali ve kendimin aynı hisleri paylaşmış olma ihtimalidir beni yaralayan..” ben yazdım, ben ürettim derken o özel hislerimin çokta özel kılınmayacağı bir durumla karşılaşmaktır beni kıran. ‬ ‪gelelim şuna ki demem gereken bir şey daha var.. “msg dışında, mesam’a başvurulmuş çalıntı, benzerlik adına başka bir eser sahibine ait başka bir dilekçe daha bulunuyor.”‬ ‪nasıl çıkacağız bu işin içinden bilememekle popülerlik, ün vs.. mevzusu da kolay iş değilmiş arkadaş.. ne karakter kaldı, ne ana, ne baba..‬ ‪memleketin dört bi’ yanında şarkılar, türküler ile bir araya geldiğim her sahnede bizi bir arada tutan ne varsa ona inanıyor ve bu güzelliğin bizi iyileştireceğini, kurtaracağını düşünüyorum dedim.. memlekette her şey artık o kadar anormal ki kötü adamlar, kötü kadınlar çiçeğe, doğaya, sevgiye, dostluğa, insanca yaşam taleplerine karşı durup bunun mizahını yapıp gülünç buluyorlar.. ‬ ‪şimdilik buralardayım.. hayatımda popülerlik, ünden, şöhretten daha öte şeyler var.. ahlaklı olmak, insan olmak, memleketin, dünyanın farkında olmak, ailem, dostlarım, sevdiklerim.. ‬ ‪varsın sizin olsun ününüz, şöhretiniz.. ‬ ‪şu memlekette hiçbir şeyin benim istediğim gibi olmayacağını anlamış olmakla beraber asla bu hayal kırıklıklarından dolayı da vazgeçecek"

bu da haberi;

http://www.hurriyet.com.tr/manus-babanin...
eteği belinde şarkısını ilk dinlediğimde giriş melodisi çok tanıdık gelmişti.telif hakkı ihlali olduğuna pek şaşırmadım ama sanki melodi daha eski. 70 ler 80 ler havası var.otuz yaşında olmasına rağmen baba etiketiyle çıkması başlı başına iticilik kaynağı.fazla sevmesem de depresif ve melankolik tarzının seveni çok olduğu için takdiri hak ediyor.
müziğini sevemedim bir türlü. ki müzik tarzı ayırt etmeden, kulağıma hoş gelen her şarkıyı dinlerim. "popüler kültüre alternatif yapayım da tutsun" diye aklından geçirmiş gibi geliyor bana. biraz zorlama gibi. seveni sever bişey diyemem tabi.


ayrıca bestesi çalıntı vb gibi ithamlara katılmıyorum. mevzu bahis beste o kadar da ekstrem bir şey değil. eline gitarı alan herhangi bir müzisyen zorlasa çıkarır bu besteyi. yani sanmıyorum o besteyi çaldığını. ya bi yerlerden kulağinda kalmıştır da beste yaparken bilinçaltı empozesine kurban gitmiştir, ya da hiç haberi yoktur. sadece beste yapmıştır ama talihsizlik eseri benzemistir. bilemedim.
kazara müzikal hırsızlık yapılabilir mi? bence mümkün. imç etrafında dolanırken b tipi bir melodiyi, zorunlu avm ziyaretlerinde adrenalin booster'larının tınılarını, porno izlerken aksiyonun ateşine dalıp fon müziğini hafızaya kaydedip günün birinde beynizimide yeniden çalmaya başladığında olayı hatırlamak yerine ilham perisi tarafından ziyaret edilmeye yorup kendimizi kreatif kişilk konumunun cazibesine kaptırabiliriz mesala. manuş arkadaş'ın sorunu ne peki? çalıntı iddiasının kanıtlanmasıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada düpedüz anglosaksonların proof by verbosity dediği safsata tekniğini kullanması. yaptığı, konunun etrafında dolaşıp damardan cümleler sarf ederek tartışmanın odağından sapmak. baba cümlelerle baba rolü kesmek için çok erken. dürüstlük söylevlerini bu denli ucuzlatmamak gerek.
zaten iki şarkı arasında ufak tefek benzerlik, anımsatma yok. şarkıların müzikleri bire bir aynı. kusura bakma manuş, direkt copy paste olmuş bu beybi.
başıma birşey gelmeyecekse hiçbir şarkısını dinlemediğimi söylemek istediğim kişi
garip isimli şarkıcılar kervanından biri daha sesi de bişeye benzese içim yanmayacak boru sesi gibi tiiiii
hareketleri ve şarkıları söyleyiş biçimi itici olan bir insan. halk adamı triplerini hiç sevmemekle birlikte kliplerindeki hallerine de uyuz oluyorum. ay hele o bakışı..

çakma solcu imajından kurtulursa belki daha iyi olabilir diyeceğim ama şuan seveni de çok. yolu açık olsun bakalım.