susamam

şanışer'in dün gece youtube'da yayınladığı yaklaşık 20 kişilik bir ekiple birlikte seslendirdiği, ülkeye diss atma mahiyetli teklisi..

ezhelin olayı ile bilrikte aynı gün gelince ülkenin biraz olsun politik rapçilere sahip olduğunu gösterir gibi..
kadına şiddet, hayvan hakları, basın özgürlüğü, eğitim eşitliği gibi konularda tematik çalışmalarıyla destek veren isimlere teşekkür ediyoruz umarız rap camiası farkındalık yaratmak için daha fazla eril dil kullanmaz..

bayıldım bayıldım bayıldım. toplumsal gerçeklerimizi yüzümüze tokat gibi çarpıyor. rapin gerçek amacına hizmet eden bir şarkı olmuş. hele ki #doğa #hukuk #adalet #kadınhakları #hayvanhakları ve #eğitim kısımları çok çarpıcı olmuş. tüylerimi diken diken etti.

popüler rapçilerin desteğini bilerek almadıklarını düşünüyorum, yoksa eminim onlarda böyle bir projede olmak isterlerdi. onlardan güç almadan dikkat çekmeye çalışmışlar helal olsun.
keşke kadın haklarını "savunurken" adam olmak vurgusunu bu denli gözümüze sokmasalardı, keşke lgbt+ bireyler için de bir alan tanısalardı ama olur mu ya toplum onları da ibne sanarsa!
o kadar erkek toplanmış, e hadi kadın haklarını da kadın birisine söyletelim demişler..
çok samimi gelmiyor!
bitişte “bu şarkıda bahsi geçenlerin gerçek kişi ve kurumlarla ilgisi yoktur.” yazısını görmek...

(bkz: aman ali rıza bey ağzımızın tadı kaçmasın)
fikirler ve devrimler sanatla yayılır demiş ata'mız. her konuya değinilmedi ya da yeterince güçlü olmadı diye yargılamamalı. halihazırda bu zamanda ülkeye diss atmak cidden "güven, özveri ve tecrübe*" ister.
öncelikle "ayı sözlük hiçbir şeyi beğenmeme timi"

bir şeyler yapmak hiçbir şey yapmamaktan iyidir. ben de lgbti konusuna yer verilmiş mi diye dikkatlice izledim. onu da bizim gey ikonlarımız yapar belki müzikle bir şeyleri değiştireceklerine inanabilirlerse.
susamam'a tepki videosu gelmiş *

özellikle rock ve metal camiamız tarafından "e biz bunları yıllardır söylüyorduk, bizi niye duymadınız" minvalinde tepkilerle karşılanmış şarkı. bir bakıma haklılar, mor ve ötesi, kurban, murder king, ogün sanlısoy gibi sanatçılarımız albümlerinde bu tarz eleştirel şarkılara yer verdiler. sanatçılar tarafından "susamam" kadrosuna karşı bir tepki olmamasına, hatta destek gelmesine rağmen hayranlar yine aşırı ve gereksiz bir sahiplenme hissiyle taraf olmuşlardır kendi kendilerine. fakat bu güzide camianın atladığı bir şey var: halkın büyük bir kısmının distortion sevmemesi. uzun zamandır piyasaya pop, elektronik, arabesk pop ve rap-trap hükmediyor. ya da mor ve ötesi gibi, sözler imgesel bir dille anlatılıyor ve şarkının alt metni dikkatsiz dinleyiciden kaçıyor. haliyle bir rap şarkısı daha çok dikkat çekecektir.
gerçek türkçe rape hasret kaldığımızı bu parçayla görmüş olduk çok başarılıydı.
çok beğendiğim çalışma olmuştur. yandaş medya tarafından boklanmaya çalışılmaktadır. taşı at sahibi kaldırır misali akp'liler bu şarkıdan feci rahatsız. olsunlar da ülkenin içine 17 yıldır onlar sıçıyor.
- birdenbire patlayıverir, basıncın biriktiği damar çeperi...
- apansız çıkagelir, hiç umulmadık birisi...
- şırak diye patlayıverir, hakedilmiş bir tokat...
- aniden kopuverir, o hep bastırılmış feryat!
müzikal bir almanak hazırlamak gerekiyordu belki, bu toplumun hafızasını uyandırma yolunda. ya da bir kaptanın seyir defteri gibi, üzerine ölü toprağı serpilmiş bir halka, müzikle anlatmak gerekiyordu şahitlik edilenleri...
tarif etmesi güç gerçekten, öylesine uygun, öylesine tumturaklı ve yerinde olmuş ki, insan övse mi, doğal mı karşılasa şaşırıyor...
her neyse ne! korkmadan bu esere emek veren herkesin taşakları önünde eğilmek borcumdur...
dürüst olacağım, ezhel’in işi daha samimi çünkü videonun sonunda “tüm bunlar hayal ürünüydü” tadında bir söz görmüyorsunuz. ama onun için de almanya’dan rahat rahat konuşuyor da deniyor.

bu iş iyi. kadınlı bölümü sevmedim ben. ama orayı da erkek söyleseydi, o zaman da “kadına karşı şiddeti de erkekler konuşuyor ağbiii” diyecek bi tayfa çıkardı. rap müzikte cinsiyetçiyim, kadın rapçi sev-mi-yo-rum özetle.

ilk izlediğimde sanki kamu spotu bombardımanına tutuluyormuşsunuz gibi hissettiriyor. tek atımlık kurşun misali çuvala ne varsa doldurmuşlar. izleyeni de dinleyeni de yoruyor. ama biz millet olarak severiz bilmem kaç kişi toplanmış ne yapmış diye konuşmayı. zaten işin kendisinden çok şu kadar rapçi diss döneminde toplandı şarkı yaptı eleştirdi durumları dendi. ama videoda gördük ki aslında eleştiri de yoğmuş. (bkz: yersen)

bir yandan da şöyle düşündürdü bana: herkesin aynı zaman diliminde dert olarak gördüğü durumlar farklı. yani ahmet’in derdi kuraklık iken mehmet aynı anda hayvan hakları için savaş veriyor oluyor. bu bakımdan da onca farklı konunun tek bir şarkıda anlatılması garip gelmedi nedense.
sadece 2 kez, yarım saat boyunca da kaşlar çatılı izlediğim kısa film*. "hukuk" kısmında bahsedilenlerin bu müzik için de devam etmesi ayrıca ironik. yorum yapmıyorum, altı üstü kaç sene yaşadım ki zaten yapabileyim. rap sevmem.
22.168.369 görüntüleme•6 eyl 2019 tarihinde yayınlandı

söze gerek yok, tüm gerçekliği ile her şey ortada,
lütfen dikkatle izleyin, biz insanlığımızı unuttukça biz de yok oluruz , herkes yakınlarımız yok olur, bu tehdit değil, sadece biraz farkına varmaktır, madem ki insanız, o zaman insan olmanın güzelliğini anlamanın tam zamanı, yoksa yok oluruz, zaten bizi yok eden bazen de bu kinlilik, inşallah o şekilde olmaz,

bir canlının tecavüze uğradığı an, nasıl tarif edilebilir ki böyle aşağılık bir olay, aynısı kednisine yapılsa nasıl çok mu memnun olurdu, görüntüler antalya'dan , bu yüzden susamam..



hayvana işkence!



pala ile hayvan kesilir mi?



susamam, bu senin eserin, gelecek senin eserin, sensin hayvan, hayvana hakaret etme, o da bir canlı, yapma etme ona günahkarlık etme, ona zulüm etme, şu bilinçte olabilseydin, sen onu asıyorsun ya seni assalardı, nasıl olurdu, hoşuna gider miydi?
18 rapçinin ortak projesi olan susamam şarkısının #gurbet bölümünü ele alan rapçi abimiz defkhan boş yapmış. siyaseti sevmediğini beyan eden açıklama ile kendisiyle bir hayli çelişen siyasi bir projede yer alması akıllarda soru işareti bıraktı. belli ki kendisinin de g*t korkusu ay pardon soru işaretleri olacak ki projeden ayrıldığını beyan etmiş. kendisini seslendirdiği bölüm olan gurbet kısmından bir kuple dörtlük ile uğurluyoruz.

ederi kaç? kaç? kaç?
kaç paraya bedel?
yeter artık dönme teker gibi
dost ol yeter bana
geliyorsan dosdoğru gel