kayıp şehir

cesur ve mualif olmanın bedelini yayından kaldırılarak ödeyecek olan dizi. ırkçılık, yoksulluk, yargısız infaz, hayat kadınlarının dışlanması, homofobi, ihanet... hayatın, türkiye'nin ne kadar acı yüzü varsa böyle kör gözüm parmağına sokunca ömrü uzun olmadı tabi. yazık oldu! güzel diziydi.
18 mart 2013 tarihinde 26. bölümüyle final yapacak uzun zamandır televizyon ekranlarında göremediğimiz en başarılı projelerden birisi. oyuncu kadrosu, konusu, mekan seçimi ve özgün senaryosuyla sansürcü zihniyetin ilk olarak yayın günü ve saati değiştirme oyunları daha sonrasında senaryo müdahelesine kurban gitmek üzeredir bu dizi. 2 gündür sosyal medyada sürekli dizinin bitmemesi ile ilgili kampanyaları deli gibi destekliyorum. kurtlar vadisi gibi kan ve vahşet içerikli bir dizinin 10. yıl hiçbir ceza almadan yayın hayatına devam eden bir ülkede, içerisinde bir travesti bir fahişe ve bana göre masumca aşkın bulunuğu cesaret isteyen bir dizi tabi ki yayından kaldırılmaya zorlanır...
hop lan noluyo, kadir-aysel ne ayak? kadir de seviyor mu ki aysel'i sorularına kadirin ağzından aysel git başımdan** dedirterek muhteşem şair atilla ilhan'a selam yollamaktan geri kalmamanın yanı sıra; deniz kenarında kadir'le şarabını paylaşan berduş amcaya türk sinemasının en güzel sahnelerden biri olan gecenin öteki yüzü'ndeki müşfik kenter'in "hey gidinin karacaahmet'i, gelmiyorum işte sana"sını söyleterek usta oyuncuyu da yad eden dizidir.
11 mart bölümünün sonunu netten annemle birlikte izlediğimiz dizidir. diziyi ilk izlediği zamanlarda ön yargılarıyla karakterlere acaip bozuk atan annemin ilk defa bu hafta aysel'in koca dayağından kaçan nurdan hanım'a*** söyledikleri; elini tutuşu muhafazakarlığından, müslümanlığından, ahlakından asla ödün vermeyecek olan annemi bir " hayat kadınını" takdire zorlamıştır ve ön yargılarından oluşan gardını düşürmesine neden olmuştur.

keşke yayından kaldırılmasa...
an itibariyle 8. bölümü yayında olan kanal d dizisidir. istanbul'un en kozmopolit semti tarlabaşı'nı kendine mekan olarak şeçen dizinin hkaye örgüsü - karakter seçimi - insani durumları anlatışı* bakımından tek geçilebilir niteliktedir. dizinin bir çok karakteri dışında travesti kimliğiyle kendi hayatını oynayan duygu karakteri travesti kimliğinin doğru tanıtılması açısından gayet başarılı bir örnek olarak göze çarpmaktadır...

(bkz: ayta sözeri)

bir transeksüel oyuncu olduğu söylenince diziyi çok az da olsa izlememe neden oldu. sanırım bir ilk gerçekleşmiş ; ilk defa televizyonda bir dizide kötülenmeyen, dalga geçilmeyen, aşağılanmayan bir eşcinsel rolu oynanmıştır. ve sevilen bir karakter yaratılmıştır. senariste saygı sevgilerimizi gönderdiğimiz dizidir.
dün akşam finalden önceki son bölümüyle yine gerçekleri gözler önüne sermiş cesur dizidir. kadın cinayetlerini ve onları korumakta ne kadar yetersiz kaldığımızı gözyaşları içerisinde izledim. bence de korkmakta haklılar bu dizinin yayınlanmasından gerçekleri o kadar ağır bir şekilde yüzlerine vuruyorlar ki bir an önce bitmesi için ellerinden geleni yapıyorlar. bir de dün dizi oyuncularından ayta sözerinin retweetlediği iletileri görünce çok mutlu oldum. dizideki duygu karakteri o kadar muhteşem yazılmış ki, transeksüel bir karakterin ulusal kanalda bir dizide oynaması ve onun bu denli sevilmesi transfobi konusunda da iyi gelişmeler olabileceğini düşündürdü bana.*
festus okey'in polis kurşunuyla öldürülmesini olayına değinmişlerlerdir bu hafta... daha iyisini yapamazlardı herhalde... prime time da - ülkenin en çok izlenen kanallarının birinde murat uyurkulak, yıldırım türker gibi isimlerle ve bu kadroyla bişilerin ortaya koymaları kadar büyük bir umut olamaz ülkede...**

bu haftaki replik: "ben de senin zencinim irfan" aysel
konusu ve oyunculuklarıyla, karakterlerinin her birini ayrı ayrı işleyişiyle başrole oturtmasıyla, izlediğim iki diziden biri. bir de oyunculuğun kitabını yazan gökçe bahadır faktörüyle onnnumara yapımlardan. görülen yaşam içinde yaşadığımız veya yaşamasak da medyada şurda burda hep tanık olduğumuz yaşamlar, bu yüzden sahici, insan yabancılık çekmiyor. karakterlerin net iyi veya net net kötü olmadığı, insanın içindeki iyiyi ve kötüyü tüm çıplaklığıyla veren dizi. müziklerinde demir demirkan'ın imzası bulunan ve sezen aksu'nun söylediği şarkıyla beni benden alan dizi.
"benim param var artık. kocam değil mi, bakarım. o da evinin erkeği olur." lafını hayat kadını ağzından söyleten dizi.

bitmemesi için kampanya başlatılan dizidir. imza linki de buradadır. http://ayisozluk.com/lnk/imza
2 hatta 3 sezon devam edebilecek bir diziyi özet geçip yarım sezonda bitirilen dizi.o değilde kurtlar vadisi 10 (on) yılını devirirken,dışarıdan kolpa projelerden başka birşey getirmeyen acun 2023 e kadar tvlerde olacakken,oyunculuğun,senaryonun güzel olduğu bu dizinin bitmesi türk televizyonu hakkında iyi düşünmeme engel oluyor
senaryoda ana tema "abimin sevgilisi" klişesine döndüğü görülsede beyoğlunda geçen hikayede 6-7 eylül olaylarını işlemesi dizi hakkında yanılmadığımı birkez daha göstermiştir .
18 mart pazartesi günkü 26.bölümüyle final yapacağını öğrendiğimiz ve okkalı bir küfür salladığımız şahane dizi!
pek dizi izlemem lakin özlediğim dizilerdendir. tekrar böyle bir dizi yapılır mı? zor.

http://ayilarock.ayisozluk.com/kayip-sehir/
daniel' in saçma ölümü ve annenin aşırı abartılı üzülme senfonisini yazan yazarın piç ettiği güzel dizidir.
an itibariyle 12. bölümü yayınlanan dizi. kalitesini konuşturuyor.
allah belanı versin kanal d. 04.03.2013, 19:45 saati itibariyle bile yayın akışında yalan dünya ve kayıp şehir bulundurmana ve kayıp şehirin yeni bölümünün çakma bir fragmanını sitende göstermene rağmen yayınlamadın bu ikisini... şimdiye kadar 50 kere yayın günü ve saatini de değiştirdiğini unutmadım. lan ne biçim bi kanalsın sen; bu ne istikrarsızlık; izleyicilerine karşı bu ne saygısızlık!
muhteşem bir şiir, muhteşem bir film müziğidir.

sezen aksu kayıp şehir şarkı sözü (kayıp şehir dizisi müziği)

ardımızda ne hayatlar bıraktık
kaybolmamak için kayıp şehirde
bu yaban şehir şefkatine sığındık
hep yabancı kaldık kayıp şehirde
lodos vurgunu balıklar gibiyiz
bir şehir usulca kayarmış denize
gurbette bu şehirmiş sıla’da
istanbul yokmuş meğer bundan başka
ınce saz değil, hayır, ince sızı bu
şoparın kemanından bir aşk mektubu
ınce saz değil hayır ince sızı bu
şoparın kemanından bir aşk mektubu
hasret de buradaymış vuslat ta
istanbul yokmuş bundan başka
istanbul yokmuş bundan başka
meğer ayna da buradaymış anahtar da
hasret te buradaymış vuslat ta
istanbul yokmuş bundan başka
istanbul yokmuş bundan başka
meğer ayna da buradaymış anahtar da
  • /
  • 2