kesha

87'li amerikalı şarkıcı, ve söz yazarı. öyle güzel biri değil, sesi de değil, hatta autotune alamet-i farikası bile denilebilir. flo rida ile yaptığı right round ile parladı, daha öncesinde britney spears'a arka vokel falanda yapmış ki sonra onun içinde till the world ends parçasını hazırladı. nedense bu hatunu acayip catchy buluyorum. tam bir parti manyağı tipli zaten kendisi. kendisiyle dalga bile geçebiliyor geçilsede ziklemiyor bu keçi kızımız.

http://teamcoco.com/video/team-coco-exclusive-kesha-uses-autotune
bütün şarkıları birbirine benzer ama dinlemesi zevklidir. blow şarkısıyla aşmıştır, hele ki bir cirkut remixi vardır ki, eargasm diyebilirim.
bır bır konuşan, kafa ütüleyen adama karşı söylenen sus ünlemidir.

- vıdı da vıdı, bıdı da bıdı...
+ kes ha! kafam davul oldu.
son parçası olan die young iyidir hoştur lakin klibi illuminatinin dibine vurmuştur. herşey açık ve bariz olarak sergilenmiştir çoğu sanatçıda olan saklamalar mevcut değildir.

die young, bitch!

sadece baş agrısı yapar. sürekli aynı şeylerin tekrarlanması o tız ses...
insan ırkının hayvanlardan türediğine inanan ve yeniden ona geri döneceğini uman bu nedenle hayranlarına "animal" adı verilen şarkıcı ve söz yazarı.

çingene ırkına mensup olan kesha dilencilik yaptığı sırada tesadüfen keşfedilmiş olup, illuminati'yle olan açık ilişkilerini inkar etmeyen tek şarkıcıdır. elektronik hiti "we r who we r" aşırıdır, efsanedir.
çok olağanüstü bir ses yeteneği olmasa da tarzını çok iyi oturtmuş ayrıca kariyerindeki yükselişi de birçok yönden ilham verici bir şarkıcı. istikrarın örneği niteliğinde, her şeyin en başından gelmiş ve ilk albümüyle özellikle tik-tok'taki çıkışı farklılığı onun tanınmasını, yerini garantilemesini sağladı.
kendisi öyle mükemmel bir sese veya duruşa sahip değil ama eğlenceli parçaları, dahası o stereotype amerikan şarkıcıları arasından zıpırlığıyla ortaya çıkmasıyla gayet seviyorum bu renkli karakteri. hele son 1 yılda o ''kesha needs shower'' imajından çıkıp üstünü başını yine kendi tarzında ama daha glam halleri, harika :

http://www.glamour.com/entertainment/201... , http://popcrush.com/kesha-2014-billboard... , http://www.pinterest.com/pin/44367500076...

hele şöyle bir disney princess videosu var ki :
renkli kişiliğiyle ve party girl imajı ile çok sevdiğim sanatçılardan biridir. hayranlarına animals(hayvanlar) diye hitap eder ve nickimin oluşmasınada büyük katkı sağlamıştır. geçen sene yapımcısı dr luke, kesha'nın vücuduna dikkat etmesi gerektiğini söylemiş ve kesha'nın vücudunu buzdolabına benzetmesi üzerine kesha 6 ay boyunca rehabilitasyonda kalmış ve kesha'da yeme bozukluğu oluşmuştu.

şu an ise kesha eski sağlığına kavuştu ve yeni şarkılar üzerinde çalışıyor.
her ortama uyabilecek şarkılara sahip, kötü kızımız. heyecan vericidir.
sony gibi şerefsiz bir şirket ile olan kontratı yüzünden kendisini cinsel, duygusal, sözlü ve fiziksel olarak uzun süredir taciz eden yapımcısı dr. luke ile çalışmaya devam etmek zorunda bırakılan kadın şarkıcı.

telif hakları tacizcinin elinde olduğu için adamla çalışmayı kabul etmediği takdirde hiçbir şekilde müzik yapamayacak*, herhangi bir projede bulunamayacak anlaşma sonlanana kadar.

piyasada kadın müzisyenlere dair ciddi haksızlıklar yapılmış ve yapılıyorken, iki yıldır bu şekilde çalışmayı reddeden bir müzisyenin davası bugün "yeterli kanıt olmadığı" için iki yıl daha tacizci yapımcısı ile çalışmak zorunda olmaya mahkum edildi.

adalet?

#freekesha http://twitter.com/hashtag/FreeKesha
farkında mısınız bilmiyorum ama gerek müzik gerekse sinema-tv dünyasında kadınlar sürekli orospu, yollu, kaşar şeklinde yaftalanıyor, ve bunu yapanlar da çoğunlukla onlara bakıp ağızlarının sularını akıtan erkekler... bu yaftalama hayatın her anında var ancak sanat ve medya dünyasında görünürlük, farklılık ve dikkat çekme unsurları gerekli olduğundan kadınlar buralarda çok daha fazla yaftalanıyorlar ve neredeyse hayatlarının sonuna dek bu yaftalama ile yaşıyorlar. halbuki biz sanıyoruz ki onlar zengin diye her şeyi atlatır. bu kadınların da tıpkı diğer kadınlar gibi bir onuru, kişiliği, ailesi ve hayatları var, ve bu insanlar sırf bu suçlamalar nedeniyle "gençken hata yaptım" vs. gibi sözlerle kendilerini aklamak zorunda hissediyorlar. kesha da bunun en büyük örneklerinden biri. yaşadığı bu tecavüz hayatını etkiliyor, hatta tehditler nedeniyle istediği tarzda müzik yapamadığını bile söylüyor. kafamızda öyle imaj oluşturmuşuz ki bu kadınları neredeyse birer sex objesi olarak yaftalıyoruz, ister kadın ister erkek olalım...

hukuk sistemleri bu iğrenç zengin ve güçlü erkekleri korumaya devam ettikçe kadınlar tıpkı diğer alanlarda olduğu gibi müzik dünyasında da ezilmeye ve sex objesi olarak görülmeye devam edilecekler. istedikleri müzikleri yapamayacak, o tecavüzcü patronların istediklerini yapmaya "mahkeme kararı" zoruyla devam edecekler ve yarın bir gün intihar ettiklerinde de insanlar arkalarından "yolluydu, su testisi su yolunda kırılır" gibi iğrenç laflar söylemeye devam edecek...

hayatından 12 yıl çalınmış olacak belki, 30 yaşına geldiğinde. kimin yüzünden, tabii ki tecavüzcü bir erkek... şaşırdık mı? hayır.
mükemmel mükemmel 3 tane şarkıyla geri dönmüş şarkıcıdır. cok cekti cok yıkıldı yıprandı. ama artık yepyeni bir tarzla biraz fazlaca kilo almış şekilde geri döndü* artık özgürce müzigini yapabilecek ancak isimle alakalı telif haklarından dolayı şarkılarını artık 'ke$ha' olarak degil direk 'kesha' diye yayınlamış.

özellikle şu klibi aşırı derecede güzel. çok duygulandırdı.


#freekesha
bu yıl grammy adaylıkları bulunan şarkıcı. duruma bakılırsa kötü günler sona ermişe benziyor.
son albümüyle bağımlı olduğu şirketinden ve tecavüzcüsünden kurtulmuş sanatçı. şirketi hiçbir yerde reklamını yapmadığı için albüm sanki hiç yayınlanmamış gibi bir avuç insan tarafından dinlendi. kadın yıllardır savaştı ve sonunda kazandı, sanki kariyerine sıfırdan başlamış gibi pasparlak bir yol diliyorum kendisine. albümün kapanış şarkısının visualizer'ında kendine, derisine uymayan o plastik ke$ha maskesini yüzünden sıyırıp atmış, sevenlerini hüzünlendirmiştir. bundan sonra ne yapacak, kariyeri nasıl ilerleyecek, takipteyiz.