müjde ar

benim diyenin yapamayacağı işlerle var olmuş hep var olmasını istediğim türk kadını.
agalar beyler ıstanbul ne tarafta diyerek bütün kahveyi ayağa kaldıran hatun
başröl oyuncularının öpüşmez ve sevişmez önyargılarını dümdüz eden, hem öpüşen, hemde sevişen güzel oyuncu.
türk sinema tarihinin benzersiz kadın oyuncusu. soyadı "ar" ama çok tatlı bir arsız. anasına bak kızını al derler ya..aysel gürel'den başka bir çocuk da çıkamazdı zaten.
aysel gürel kadar renkli olmasa da tohumlarını taşımanın hakkını veren oyuncu.
" ah belinda " filmi ile aklıma kazınan,nedense aradan geçen senelerden sonra kültür mantarı olarak karşımıza çıkan,dişi sinema sanatcısı...
başka hiçbir filmi olmasa bile sadece teyzem filmindeki oyunculuğu ile bile şahsımda takdiri hak eden oyuncu. seksenlerde cidden sağlam filmlerde katkıları vardır. arabeskten de bahsetmezsek olmaz.

gerçek adı kamile suat ebrem olan 1954 doğumlu 80li yılların cesaret isteyen tüm filmlerinde hakkını vererek rol almış gerçek bir oyuncudur...
televizyon için çekilen ilk dizilerden biri olan aşk-ı memnu dizisinde bihter karakterine hayat vermiş,sonrasında kadın sorunlarını işleyen filmlerde rol alarak fenomen olma yolunda büyük adımlar atmış hatun kişi. rol aldığı filmlerden bazıları;
aaah belinda
asiye nasıl kurtulur*
kupa kızı
asılacak kadın
teyzem
dul bir kadın
adı vasfiye
fahriye abla
ümit ünal'ın senaryosunu yazdığı "teyzem" filmiyle sevdiğim oyuncu
haber türk kanalinda katıldığı programda cesurca dile getirdiği fikirleriyle gözümde yine ve yeniden büyümüş kadındır.
pariste katledilen üç kürt kadindan bahsederken kullandığı özenli, ötekileştirmeyen dil, insanların acıları üzerinden siyaset yapanları ayar vermesi ve chp'nin ulusalcılarının hüseyin aygün'e karşı başlattıkları linç kampanyasını eleştirmesi takdire şayandı.
haber türk'te katıldığı türkiye'nin nabzı programınını izlemek isteyenler için
arabesk filminde 'beyler ağalar istanbul ne tarafta ' diyen kadın .
çok seksi ve bedenini metalaştıran kadın ...
oyunculuktaki başarısı bir yana, sanatın "değiştirme"deki gücünün farkına varan, kayıtsız kalmayan, dimdik duran, türkiye sinemasında yeri doldurulması güç olan kadın.
(bkz: cesur ve güzel)
türk sineması'na atıf yılmaz filmleriyle damga vurmuş kült oyuncu. yeşilçam'ın geç dönem yıldızlarındandır. türk sineması 80'lerde çöküşe geçmişken atıf yılmaz'ın kadın temalı entellektüel filmleriyle yıldızlaşmıştır. dönemin muhafazakarlığına aldırmadan sevişme sahnelerinde oynamış, soyunmuş ve kentli kadın imgesine vücut vermiştir. öylesine iyi filmlerde oynamıştırki kimi zaman aksayan ve teatral kaçan oyunculuğunu dahi görmemizi engellemiştir. en önemli filmleri: göl, fahriye abla, dağınık yatak, adı vasfiye, kupa kızı, teyzem, asiye nasıl kurtulur, aaahh belinda, asılacak kadın ve arabesk'tir. şu sıralar paris'te öldürülen pkk'lıların cenazesine gitmek isterdim lafı ile anılıyor hatta aşağılanıyor. birde tayyip erdoğan karizmatik, kılıçdaroğlu silik gibi kıyaslamalar yapmış. kocası politikacı olduğu için siyasi söylemlerde bulunması normal. hatta siyasi olarak net durmasını takdirle karşılıyorum. lakin tayyip erdoğan gibi bir lideri övüp chp için kocasının liderliğini önermesi nasıl bir facia? erdoğan gibi mahalle kabadayısı, egosuna yenik düşmüş bir adamı liderlik vasfına uygun bulmak nasıl bir mantık ürünüdür? müjde ar'ı çok severim ama neresinden baksanız tutarsız açıklamalar. birde senelerce kürt sorunu üzerine laf etmemiş, eyleme katılmamış bir insanın cenazeler üzerinden konuşması samimiyetsizlik duygusu yaratıyor.

ps: asiye nasıl kurtulur ve aaahh belinda anlatılmaz yaşanır!
ps2: siyasi olarak duruşunu beğenmedikleri için twitter üzerinden ağza alınmayacak hakaretlerle müjde ar'a küfredenlere de siktirin gidin demek istiyorum...
"çevirdiğim seksen filmin yetmişinde ırzıma geçiliyor ve bu nesil benim filmlerimi seyrederek büyüdü" diyen kadın.
kocaman bir alkışı hakediyor bence.
yukarıdaki methiyelere ek olarak sunduğu, çıktığı programlarda +18'lik sözlerine hasta olduğun kişi...

kanal d'de yayınlanmış artiz mektebi programı 2011:

yarışmacı’nın gitarları çok sevdiğini söylemesi üzerine müjde ar bombayı patlatmış “yavrum senin bu gitar merakın kaç yaşlarında başladı?” diyerek yarışmacıya “gitarı seviyorsun ama neyse ki başka aletleri daha çok sevmiyorsun.” ve yarışmacının çocukluk taklidi yapması üzerine de “bu turgut özal’ın küçük turgut’u gibi bir şey mi?” demiştir.
iffet filmi unutulmaz olan türk sinemasının en seksi hatunu, canlandırdığı kaekterler ile tabuları yıkmıştır uzun bir aradan sonra "ağır roman" filmi ile ilerleyen yaşına rağmen 'seksi kadın nasıl olur? buyrun görün' dedirtmiş koca bir alkışı haketmiştir.
iffet filminde "yapma cemil!!!" ve ardından gelen o derin içli acılı feryadı kulaklarımızdan silinmez ehh be cemil kuru yolda o kadar hız yapılmaz be çocummm
  • /
  • 2