game of thrones

  • /
  • 10
son bölümle birlikte bir parodi izlediğimi düşündürdü
bir got furyasıdır gidiyor ve ben bu neymiş ya diye hiç bakmadım merak edip. zevk meselesi işte, dönen esprileri anlamamak kötü ama. *
son sezonu ile berbat bir gidişata sahip olmuş bir dizi, bir önceki sezon da kötüydü şuan daha kötü. ekrana kaka atıyorlar resmen.
kim ne derse desin. nefes kesici bir bölümle devam eden dizi. 80 dakika boyunca nefes aldırmadı. herkesin eleştirdiği sahneler bile efsane geldi bana. yani ya herkes gözünde çok büyütmüş imkansızı istiyor yada beğenmeme, kendilerini "cool" hissetiriyor.
televizyon tarihinin gelmiş geçmiş en önemli dizisi falan filan dedilerdi de öyle başlamıştım ben de bunu izlemeye. gerçekten harcanan para ve emek, yapımın kalitesi gibi konularda çok yüksek bir yerde. öte yandan dizideki herkesin birbirinin kuyusunu kazmaya uğraşması, herkesin ya çok kötü ya çok gerizekalı olması bir yerden sonra bana kurtlar vadisinin aşırı pahalı bir versiyonunu izliyormuş hissi vermeye başladığından, dizideki kötülüklerin bir noktadan sonra kabak tadı vermesinden dolayı, ikinci sezonun başlarında sıkıldım ve bıraktım.

bırakmamın bir nedeni de, dizinin sıcak iklimlerde geçen kısımları ilginç, mekanlar, dekorlar, kıyafetler ve çekimler şahane, lannistergillerin aralarında geçen diyaloglar ve özellikle cüce abinin zeka dolu konuşmaları güzelken, soğuk bölgelerde geçen kısımların karanlığı, donukluğu, sıkıcılığı, starkgillerin aile boyu gerizekalı ve jon snow adlı arkadaşımızın tam bir erkek kezbanı olması falan, soğuk bölge sahnelerinin geçi geçivermeme neden olmuştu, bir yerden sonra da baydı.

şimdilerde sadece youtube’dan ünlü sahnelerini izliyorum. coffrinin ölüm sahnesi, red wedding sahnesi, özellikle o dingil starkgillerin bir kısmının ölümü, cüce abinin coffriye ve sersei ablaya ayar üstüne ayar çektiği kısımlar, dragon bişeyde bütün bu taht kavgası peşindeki insanların toplandığı sahne, night king abinin artist olup elalemi dirilttiği sahneleri falan izlemek keyifli.

bir diziyi daha böyle piç ederek izliyorum ya, benden adam olmaz.
tahtların oyunu anlamındaki diziye taht oyunları denmesini bir tek ben mi fark ediyorum ve bu durumdan rahatsız oluyorum acaba? dediğim dizidir.
bugün 3 bölüm izledik, annem 4. bölümü de izleyek diyor. ölcem game of thrones'tan artık.
inadımı kırıp izlemeye başladığım dizi. evet, 1.sezondan itibaren daha ilk defa izliyorum. her şeyi bilmeme rağmen hem de. güzel diziymiş.
 spoiler!
tabi daenerys'i taht sevdası ve bir önceki bölüm öldürülen missandei'nin öfkesi ile çılgına çeviren senaristler zaten şunun şurasında kalan 1 bölümde taht için gerçek bir savaş hazırlamakla meşguller, kings landing tümüyle yerle bir oldu, daenerys kalan son ejderhasıyla asker,sivil, çoluk,çocuk demeden kül etti, cersei ve jaime kulenin dibine gömüldü vs vs.. ulan kitaplar bitti, hbo bütçeyi kıstı diye night king ile yapılan savaşı bile sadece bir bölüm ve aşırı karanlık bir sahneyle gçeiştirdiniz, ilk bölümden beridir yaygarasını kopardığınız kış için kısacık sahne verdiniz neyse ki son bölümde kings landing'in çöküşünü güzel verdiniz.. arya'nın bu bölüm kaçmaktan başka yapacağı bir şey yoktu, sansa hiç görünmedi, grey worm kraliçesi için şehri yıktı geçti, jon snow anca durun geri çekilin dedi..
daenerys ablacım gözümüzden düştün, ha biliyoruz senaristler sürpriz son hazırlamak için sana olan sempatimizi kırmak istediler ama sikerim o küçücük kızla anasını bile cayır cayır küle çevirdin, cersei'den farkın kalmadı ablacım...
sandor * abisiyle son mücadelesini de verdi ve ikisi birlikte kuleden aşağıya uçtular..
tyrion zaten kraliçesinin gözünden ikinci defa düştü, güvenmemesi gereken abisi jaime ve cersei için sürekli olarak soylarının devam etmesi için kaçak yardımlarda bulunarak.. bu bölümde epey bi siki tuttu..
bölüm genel olarak güzeldi, daenerys öfkemiz haricinde her şey mikemmeldi..
adı,reklamları kusma nedeni!
george martin senaristlerin elinden çıkan klişe senaryoya götüyle gülüyordur.gerçi diziyi takip bile etmediğini belirtmişti.ölmeden seriyi bitirsede gerçek finali görebilsek.
 spoiler!
3. bölüme ayılıp bayılan danycilerin nefret ettiği bölüm oldu 5. bölüm. ne bekliyordunuz acaba? bran gibi güzelim hikayeyi bok eden senaristler dany'i mi harcamayacaklardı? jamie'yi de harcadılar aslında ama harcanabilecek en güzel şekilde harcadılar. senaristlerin jamie'nin asla söylemeyeceği sözleri söyletmesini bir kenara bırakırsak ben ikna oldum ve çok duygulandım jamie sahnelerinde. en azından bran gibi olmadığı için mutluyum. cleganebowl da bence beklentileri tamamen karşıladı. bana dany bile mantıklı geldi sembolik olarak. buz ve ateşin şarkısı değil mi bu kardeşim? buzun da ateşin de yıkımını gördük mü bu sezon? gördük. diziden artık o kadar bir şey beklemiyorum ki bunu bile vermiş olması beni sevindirdi. insanlar kendilerini yıllarca törpüleyebilir, dizginleyebilir ama delirmesi bir ana bakabilir eğer içinde varsa. böyle düşündüğüm için bana gayet mantıklı geldi. ama yine de bu dönüşümün dany gibi bir karaktere yakışmayan bir hızda olması ve bunu bizim yorumlamak zorunda kalmamız senaryonun başarısızlığını gösteriyor. bu da ayrı bir mevzu.
  • /
  • 10