chalchene

Durum: 281 - 0 - 0 - 0 - 14.08.2014 23:44

Puan: 2842 - Sözlük Kezbanı

11 yıl önce kayıt oldu. 4.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 15

ayı sözlük'ten beklenen hizmetler

denek hayatım

pamukova'da gerçekleşen 22 temmuz 2004 hızlandırılmış tren kazasına yazılmış, bir sakin şarkısı.

bir kıpır içim bugün durmuyor
yolculuk ankara
elimde hazırlanmış bavulumla
koştururken gardayım

gördüm, her yanda, kokla
bu ceset, bu yüzüm ağlar kan içinde

ben sana söyledim hepten ölürüm ben
inan dönüşü yok bu hız seferi
bak bu tren devrilir
bağırır bu raylar o sahte, o kart düzene

ağladık, ağlaştık, dünyaları kopardık
farkındayız bugün
sonrası hep aydınlık, sebepsiz ve sonuçsuz
denek hayatım

edit: şarkıdan sonraki hidden track ayrı güzelliktedir.

hayat

sakin'in ilk** stüdyo albümüdür. can sertoğlu'nun prodüktörlüğünde, rakun müzik stüdyoları'nda yapılmıştır. albümün kayıtlarını volkan gürkan, mikslerini ise londra'da louis read yapmıştır.

01. kor bir ay
02. ikarus başarsa
03. laleler beyaz
04. bir ses
05. edepsiz komedya
06. bu defa
07. denek hayatım
08. yağmur güncesi
09. kırmızı oda
10. dönsün
11. sentetik sezar

sakin

tek albüm çıkarıp dağılan müzik gruplarından olan bir grup. gitar ve vokalde onur özdemir, gitarda özdemir dereli, bassda cenker kökten ve davulda soner özışık vardı. 2008 yılında çıkardıkları hayat albümü ilk, tek ve son albümleri olmuştur. hayranlarının hala birleşip yeni albüm çıkarmalarını beklemesine rağmen geçen günlerde, yayınlanmayacak olan ikinci albümün demolarını paylaşmıştırlar. ve tabii ki ilk albüm gibi müthiş şarkılar:


not: ukde

zafer gazoz

denizli'de üretilip satılan, çevre illerde nadir bulunabilinen über ötesi mükemmel gazoz. 1934 yılından yılında kurulmuştur. 1993 yılında ise anlaşamayan iki kardeşten biri ayrılıp yeni zafer gazoz'u kurmuştur. ama yeninin tadı hiç bir zaman eskiyi tutmamıştır. denizliye uğrayanlar eski zafer gazozu tatmadan geçerse ayıp eder.

(bkz: şimdi reklamlar)

ps: eskisinde sadece zafer gazoz yazar, yenisinde yeni zafer gazoz.

eski zafer gazoz görseli için tık:

niğde gazozu

azmak

çeşme'de bir koydur. before sunset adında bir beach club vardır. gay plajına yürüyerek gitmesi buradan daha kolaydır.**

sayılar cümle içerisinde nasıl kullanılmalı sorunsalı

sayıların yazılışı

1. sayılar harflerle de yazılabilir: bin yıldan beri, on dört gün, haf­tanın beşinci günü, üç ayda bir, yüz soru, iki hafta sonra, üçüncü sınıf vb.

buna karşılık saat, para tutarı, ölçü, istatistik verilere ilişkin sayılarda rakam kullanılır: 17.30’da, 11.00’de, 1.500.000 lira, 25 kilogram, 150 kilometre, 15 metre kumaş, 1.250.000 kişi vb.

saatler ve dakikalar metin içinde yazıyla da yazılabilir: saat dokuzu beş geçe, saat yediye çeyrek kala, saat sekizi on dakika üç saniye geçe, mesela saat onda vb.

dört veya daha çok basamaklı sayıların kolay okunabilmesi amacıyla içinde geçen bin, milyon, milyar ve trilyon sözleri harfle yazılabilir: 1 milyar 500 milyon kişi, 3 bin 255 kalem, 8 trilyon 412 milyar vb.

2. birden fazla kelimeden oluşan sayılar ayrı yazılır: iki yüz, üç yüz altmış beş, bin iki yüz elli bir vb.

3. para ile ilgili işlemlerle senet, çek vb. ticari belgelerde geçen sayılar bitişik yazılır: 650,35 (altıyüzellitl,otuzbeşkr.)

4. yüzde ve binde işaretleri yazılırken sayılarla işaret arasında boşluk bırakılmaz: %25, ‰50 vb.

5. adları sayılardan oluşan iskambil oyunları bitişik yazılır: altmışaltı, ellibir, yirmibir vb.

6. romen rakamları tarihî olaylarda, yüzyıllarda, hükümdar adlarında, tarihlerde ayların yazılışında, kitap ve dergi ciltlerinde, kitapların asıl bölümlerinden önceki sayfaların nu­maralandırılmasında, maddelerin sıralandırılmasında kullanılır: ıı. dünya savaşı; xx. yüzyıl; ııı. selim, xıv. louis, ıı. wilhelm, v. karl, vııı. edward; 1.xı.1928; ı. cilt; ı)... ıı) ... vb.

7. dört veya daha çok basamaklı sayılar sondan sayılmak üzere üçlü gruplara ayrılarak yazılır ve aralarına nokta konur: 4.567, 326.197, 49.750.812, 28.434.250.310.500 vb.

8. sayılarda kesirler virgülle ayrılır: 15,2 (15 tam, onda 2); 5,26 (5 tam, yüzde 26) vb.

9. sıra sayıları yazıyla ve rakamla gösterilebilir. rakamla gösteril­mesi durumunda ya rakamdan sonra bir nokta konur ya da rakamdan sonra kesme işareti konularak derece gösteren ek yazılır: 15., 56., xx.; 15’inci, 56’ncı, xx’nci vb.

uyarı: sıra sayıları ekle gösterildiklerinde rakamdan sonra sa­dece kesme işareti ve ek yazılır, ayrıca nokta konmaz: 8.’inci değil 8’inci, 2.’nci değil 2’nci vb.

10. üleştirme sayıları rakamla değil yazıyla belirtilir: 2’şer değil ikişer, 9’ar değil dokuzar, 100’er değil yüzer vb.

11. bayağı kesirlere getirilecek ekler alttaki sayı esas alınarak yazılır: 4/8’i (dört bölü sekizi), 1/2’si (bir bölü ikisi) vb.

12. bir zorunluluk olmadıkça cümle rakamla başlamaz.

http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=c... **

otobüs

dil devrimini karalamak için uydurulan kelimeler

çok oturgaçlı götürgeç

ayı sözlük yazarlarının şu an okuduğu kitaplar

ayı sözlük üç yaşında zirvesi

andrej pejic

güneş gözlüğü ile yüzmek

benim yaptığım eylemdir. aslında tam yüzmek denemez, zira yüzmeyi çok sevmiyorum. suyun içinde öylece oturuyorum. özellikle burada: (bkz:#180412)

sebebine gelirsek, çünkü eşeğin zikinden dolayı.

şaka şaka. normalde numaralı gözlük kullanıyorum. doğal olarak güneş gözlüğüm de numaralı. genelde sahilde yanlız olduğumdan denize girdiğimde biri çantamı alıp götürmesin diye kontrol etmek zorundayım. hem uzağı görememekten hem de o kadar güneşin altında gözlerim deli gibi sulandığından, kusura bakmayın kızlar ne kadar etiketleseniz de yapmaya devam edeceğim hareket.

aman hızınızı alamayıp da tekerlekli sandalyeli adamla ya da ne bileyim diş teli olan bir kızla dalga geçmeyin.*

lys sonuçlarının açıklanması

an itibariyle 2014 versiyonu gerçekleşmiştir. e ben gidip kaydımı yaptırayım öyleyse.*

radyo dejavu

internet üzerinden yayın yapan bir 80'ler ve 90'lar radyosu. hakikatten de insana dejavu yaşatıyor.

http://www.radyodejavu.com

ayı sözlük yazarlarının en nefret ettiği şehirler

halkapınar

pazar sabahı bit pazarı kurulan yerdir. en kısa zamanda ziyaret etmek gerekir.

halkapınar station is the tranfer station for the passengers that will take izba

ayrıca 'hilal station is the tranfer station for the passengers that will take izban' da yeni gözdedir.
  • /
  • 15
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 281

sakin

tek albüm çıkarıp dağılan müzik gruplarından olan bir grup. gitar ve vokalde onur özdemir, gitarda özdemir dereli, bassda cenker kökten ve davulda soner özışık vardı. 2008 yılında çıkardıkları hayat albümü ilk, tek ve son albümleri olmuştur. hayranlarının hala birleşip yeni albüm çıkarmalarını beklemesine rağmen geçen günlerde, yayınlanmayacak olan ikinci albümün demolarını paylaşmıştırlar. ve tabii ki ilk albüm gibi müthiş şarkılar:


not: ukde

lut kavmi

lut peygamber ve iki kızı

tevrat'ta yazılı olduğuna göre, lut peygamberin iki kızı, babalarına şarap içirerek onu sarhoş etmişler, onunla cinsel ilişki kurmuşlar ve ondan, yani babaları lut'tan gebe kalmışlardır. tevrat'ta bu şöyle anlatılır:

"ve lut tsoar'dan çıkıp dağda oturdu ve iki kızı onunla birlikteydi. çünkü tsoar'da oturmaktan korktu ve o ve iki kızı bir mağarada oturdular. ve büyük kızı küçüğüne dedi: babamız kocamıştır ve bütün dünyanın yoluna göre yanımıza girmek için ülkede erkek yoktur. gel, babamıza şarap içirelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için onunla yatarız. ve o gece babalarına şarap içirdiler ve büyük kız girip babasıyla yattı ve (lut) onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. ve vaki oldu ki, ertesi gün büyük kız küçüğüne dedi: işte dün gece babamla yattım. bu gece de ona şarap içirelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için gir, onunla yat. ve o gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız kalkıp onunla yattı ve (lut) onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. lut'un iki kızı böylece babalarından gebe kaldılar. ve büyük kız bir oğul doğurdu ve onun adını moab çağırdı, o bugüne kadar moablıların atasıdır. ve küçük kız da bir oğul doğurdu ve onun adını ibni ammi diye çağırdı, o bugüne kadar ammon oğullarının atasıdır."(48)

tevrat'ta bu anlatılanlar için islam yazarları "lut peygambere yöneltilmiş bir iftiradır" derler. bu yazarlardan ibni hazm (ölm. h. 456/m. 1063), tanrı'nın, "kendi kızlarıyla ardarda cinsel ilişkide bulunmak gibi çok çirkin bir iş"i, kendi peygamberine "isnat" etmiş olamayacağını yazar. böyle bir "iftira"nın tevrat'ta yer almasını, "tevrat'ın değiştirilmiş olduğu"na "bir kanıt" diye gösterir.(49)

bu "itiraz"lar karşısında akla şu sorular gelir ister istemez:

tevrat'ta, lut peygamber'in kızlarını "gebe" bıraktığına ilişkin ve benzeri açıklamalar eğer birer "iftira" ise, bunların birer "iftira" olduğu kur'an'da neden açıklanmamıştır? tevrat "değiştirilmiş"se hz.muhammed'den çok önceleri değiştirilmiştir. tevrat'a sonradan birtakım "iftira"lar sokuşturulmuş olsaydı, kur'an'da açıklanmaz mıydı bu iftiralar? kur'an'da böyle bir açıklama yer almıyor; tersine, maide suresi'nin 43. ayetinde, tevrat'takilerin "tanrı'nın hükmü" olduğu belirtiliyor. gerçi kur'an'da, yahudiler'in "üzeyir tanrı'nın oğludur!" gibi yanlış sözler söyledikleri açıklanır.(50) ama bu gibi açıklamalarda "tevrat" değil "yahudiler" suçlanıyor. "tevrat'ta yapılan tahriflerle peygamberlere iftira ediliyor. lut peygambere de iftira edilmiştir. lut peygamber şarap içerek kızlarıyla cinsel ilişkide bulunmamıştır" biçiminde bir açıklamaya raslanmıyor kur'an'da. eğer gerçekten "iftira" edilmiş olsaydı, bu denli önemli bir konuda kur'an'da açıklama yapılmaz mıydı?

kaldı ki ibni haldun (1332-1406) gibi çok önemli islam düşünürleri, tevrat'ın "tahrif" edilmiş olamayacağı görüşündedirler. ibni haldun, "tevrat"ın değiştirilmiş olamayacağına, ibni abbas'ın buhari'de de yer alan bir sözünü kanıt olarak gösteriyor. ibni abbas diyor ki: "böyle bir şey olamaz (yani tevrat değiştirilmiş değildir). bir toplum, peygamberine inen kitabına inansın da, sonra o kitabı değiştirmiş olsun, böyle bir şey düşünülemez. tevrat'ın inanırları olsa olsa, tevrat'ı te'vil etmiş olabilirler ve olsa olsa bu te'villeri tahrif sayılabilir."

ibni haldun, ibni abbas'ın bu görüşünü, yani tevrat'ın değiştirilmiş olamayacağı yolundaki görüşünü, maide suresi'nin 43. ayetinin de açıkça kanıtladığını yazıyor.(51)

konumuz "tevrat'ın değiştirilip değiştirilmediği" değildir. onun için bu konu üzerinde daha fazla durmaya gerek yok. ancak burada şöyle bir sorunun daha akla geldiğini belirtmek gerek: eğer eldeki tevrat değiştirilmişse, değiştirilmemiş olan tevrat nerededir? ali imran suresi'nin 93. ayetinde "getirilip okunması" istenen "tevrat" hangi tevrat'tır? "tanrı kitabı" olarak bildirilen tevrat'ın şimdi nerede olduğu söylenebilir mi? göğe mi uçmuştur bu tevrat?

turan dursun, din ve seks, berfin yayınları: 100, 3.basım, haziran 2010, ısbn: 978-975-6680-01-8, s.30-32

______________________
(48) tevrat, tekvin, bap:19, ayet:30-38
(49) ibni hazm, kitabu'l-fasli fi'l-milel ve'l-ehvai ve'n-nihali, beyrut, 1975, c.1, s.133-134
(50) bkz: tevbe suresi, ayet:30
(51) ibni haldun, tarihu ibni haldun (kitabu'l-iber...), mısır, 1963, c.1, s.8

cinsel organı pis kokan erkek

cinselin organın sustalı olmasından mütevellittir. bazen, aşırı kilodan dolayı içeride kalan ve erekte olunca dışarı çıkan bu organ, orada havasız kalmaktadır.*

seyidalidis

azmak

çeşme'de bir koydur. before sunset adında bir beach club vardır. gay plajına yürüyerek gitmesi buradan daha kolaydır.**

kaynanamın adını kuyruklu yılan koydum

orijinal adı olsun, kibariye'nin albümündeki adı olsun, hap koydum olmasına rağmen, ve bunu düzelten editörler olmasına rağmen* ısrarla şarkı sözlerinin bir kısmını alıp başlık haline getirilen şarkı.
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.