chalchene

Durum: 281 - 0 - 0 - 0 - 14.08.2014 23:44

Puan: 2842 - Sözlük Kezbanı

11 yıl önce kayıt oldu. 4.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 15

lut kavmi

lut peygamber ve iki kızı

tevrat'ta yazılı olduğuna göre, lut peygamberin iki kızı, babalarına şarap içirerek onu sarhoş etmişler, onunla cinsel ilişki kurmuşlar ve ondan, yani babaları lut'tan gebe kalmışlardır. tevrat'ta bu şöyle anlatılır:

"ve lut tsoar'dan çıkıp dağda oturdu ve iki kızı onunla birlikteydi. çünkü tsoar'da oturmaktan korktu ve o ve iki kızı bir mağarada oturdular. ve büyük kızı küçüğüne dedi: babamız kocamıştır ve bütün dünyanın yoluna göre yanımıza girmek için ülkede erkek yoktur. gel, babamıza şarap içirelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için onunla yatarız. ve o gece babalarına şarap içirdiler ve büyük kız girip babasıyla yattı ve (lut) onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. ve vaki oldu ki, ertesi gün büyük kız küçüğüne dedi: işte dün gece babamla yattım. bu gece de ona şarap içirelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için gir, onunla yat. ve o gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız kalkıp onunla yattı ve (lut) onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. lut'un iki kızı böylece babalarından gebe kaldılar. ve büyük kız bir oğul doğurdu ve onun adını moab çağırdı, o bugüne kadar moablıların atasıdır. ve küçük kız da bir oğul doğurdu ve onun adını ibni ammi diye çağırdı, o bugüne kadar ammon oğullarının atasıdır."(48)

tevrat'ta bu anlatılanlar için islam yazarları "lut peygambere yöneltilmiş bir iftiradır" derler. bu yazarlardan ibni hazm (ölm. h. 456/m. 1063), tanrı'nın, "kendi kızlarıyla ardarda cinsel ilişkide bulunmak gibi çok çirkin bir iş"i, kendi peygamberine "isnat" etmiş olamayacağını yazar. böyle bir "iftira"nın tevrat'ta yer almasını, "tevrat'ın değiştirilmiş olduğu"na "bir kanıt" diye gösterir.(49)

bu "itiraz"lar karşısında akla şu sorular gelir ister istemez:

tevrat'ta, lut peygamber'in kızlarını "gebe" bıraktığına ilişkin ve benzeri açıklamalar eğer birer "iftira" ise, bunların birer "iftira" olduğu kur'an'da neden açıklanmamıştır? tevrat "değiştirilmiş"se hz.muhammed'den çok önceleri değiştirilmiştir. tevrat'a sonradan birtakım "iftira"lar sokuşturulmuş olsaydı, kur'an'da açıklanmaz mıydı bu iftiralar? kur'an'da böyle bir açıklama yer almıyor; tersine, maide suresi'nin 43. ayetinde, tevrat'takilerin "tanrı'nın hükmü" olduğu belirtiliyor. gerçi kur'an'da, yahudiler'in "üzeyir tanrı'nın oğludur!" gibi yanlış sözler söyledikleri açıklanır.(50) ama bu gibi açıklamalarda "tevrat" değil "yahudiler" suçlanıyor. "tevrat'ta yapılan tahriflerle peygamberlere iftira ediliyor. lut peygambere de iftira edilmiştir. lut peygamber şarap içerek kızlarıyla cinsel ilişkide bulunmamıştır" biçiminde bir açıklamaya raslanmıyor kur'an'da. eğer gerçekten "iftira" edilmiş olsaydı, bu denli önemli bir konuda kur'an'da açıklama yapılmaz mıydı?

kaldı ki ibni haldun (1332-1406) gibi çok önemli islam düşünürleri, tevrat'ın "tahrif" edilmiş olamayacağı görüşündedirler. ibni haldun, "tevrat"ın değiştirilmiş olamayacağına, ibni abbas'ın buhari'de de yer alan bir sözünü kanıt olarak gösteriyor. ibni abbas diyor ki: "böyle bir şey olamaz (yani tevrat değiştirilmiş değildir). bir toplum, peygamberine inen kitabına inansın da, sonra o kitabı değiştirmiş olsun, böyle bir şey düşünülemez. tevrat'ın inanırları olsa olsa, tevrat'ı te'vil etmiş olabilirler ve olsa olsa bu te'villeri tahrif sayılabilir."

ibni haldun, ibni abbas'ın bu görüşünü, yani tevrat'ın değiştirilmiş olamayacağı yolundaki görüşünü, maide suresi'nin 43. ayetinin de açıkça kanıtladığını yazıyor.(51)

konumuz "tevrat'ın değiştirilip değiştirilmediği" değildir. onun için bu konu üzerinde daha fazla durmaya gerek yok. ancak burada şöyle bir sorunun daha akla geldiğini belirtmek gerek: eğer eldeki tevrat değiştirilmişse, değiştirilmemiş olan tevrat nerededir? ali imran suresi'nin 93. ayetinde "getirilip okunması" istenen "tevrat" hangi tevrat'tır? "tanrı kitabı" olarak bildirilen tevrat'ın şimdi nerede olduğu söylenebilir mi? göğe mi uçmuştur bu tevrat?

turan dursun, din ve seks, berfin yayınları: 100, 3.basım, haziran 2010, ısbn: 978-975-6680-01-8, s.30-32

______________________
(48) tevrat, tekvin, bap:19, ayet:30-38
(49) ibni hazm, kitabu'l-fasli fi'l-milel ve'l-ehvai ve'n-nihali, beyrut, 1975, c.1, s.133-134
(50) bkz: tevbe suresi, ayet:30
(51) ibni haldun, tarihu ibni haldun (kitabu'l-iber...), mısır, 1963, c.1, s.8

lut kavmi

lut peygamberin toplumu, kızları ve melekler

tevrat'ın ve kur'an'ın anlattıklarına göre, lut peygamberin içinde yaşadığı toplum, "günah" işlemekten hiç çekinmeyen bir toplumdu. bu toplumda olanlar genellikle "uçkurlarına düşkün"düler. en çok da kendi cinslerine ilgi duyarlardı. yani "oğlancılık" (homoseksüellik) yaygındı bu toplumda. kur'an'a göre oğlancılık, lut toplumundan önce, hiçbir toplumda rastlanmadık bir sapıklıktı.(35) lut, onlara şöyle diyordu: "siz kadınları bırakıp da erkeklere şehvetle yaklaşıyorsunuz. doğrusu çok aşırı giden bir toplumsunuz."(36)

yine tevrat'ın ve kur'an'ın anlattıklarına göre, bu toplum yok edilmek istenmişti. yok edilsin diye "melek"ler gönderilmişti. yani sözkonusu toplumun bulunduğu ülkeyi "altüst" etme görevi verilmişti meleklere:

"iki melek akşamleyin sodom'a vardılar. lut, sodom'un kapısında oturuyordu. ve lut görünce onları karşılamak için kalktı ve yere kapandı ve dedi: işte efendilerim! şimdi kulunuzun evine inin. ve geceyi geçirin. ve ayaklarınızı yıkayın, erken kalkıp yolunuza gidersiniz. ve dediler: hayır, biz geceyi meydanda geçireceğiz. ve lut, onları çok zorladı ve onlar onun yanına indiler. ve evine girdiler. ve lut, onlara ziyafet yaptı. ve mayasız ekmek pişirdi ve yediler.

fakat onlar yatmazdan önce şehrin adamları, sodom adamları, her mahalleden, gençten kocamışa kadar bütün halk evi sardılar. ve lut'u çağırıp ona dediler: bu gece senin yanına giren o adamlar nerede? onları bize çıkar ve onları bilelim!"(37)

anlaşılan "melek"ler birer "oğlan" görünüşlüydüler. "sodom adamları", "şehvet"lerini onlarla doyurmak istiyorlardı.

bu sırada lut, bir öneride bulundu: "işte benim ere varmamış iki kızım var, rica ederim onları size çıkarayım ve onlarla gözünüzde iyi olanı (dilediğinizi) yapın. ancak bu adamlara (meleklere) bir şey yapmayın!"(38)

lut peygamber böylece kızlarını sunmuştu "sodom adamları"na. kızlarıyla ilişki kurmalarını ve "şehvet"lerini kızlarıyla doyurmalarını önermişti. ancak, cinsel isteklerini sadece "oğlanlar"la doyurma tutkusunda bulunan "sodom"lular, bir tek şey istiyorlardı lut'tan: "oğlan" görünüşündeki "konuk"larla cinsel ilişki kurmak. öykünün bu kesimi, kur'an'da şöyle anlatılır:

"'...(lut), ey toplumum! işte bunlar benim kızlarım! onlar sizin için daha temizdir. tanrı'dan sakının, konuklarım önünde beni rezil etmeyin. içinizde aklı başında kimse yok mu?' dedi. (onlarsa), 'senin kızlarınla bir işimiz olmadığını biliyorsun. bizim şimdi ne istediğimizi de biliyorsun sen!' diye karşılık verdiler."(39)

yani lut toplumu, "sodom"lular, "kız"ı, kadını filan değil, ille de "oğlan"ları istiyorlardı. onun için kızlarını sunan lut'un önerisini kabul etmemişlerdi. "oğlancılık" daha çok ilgilerini çekiyordu onların.

bu toplumun sonunun ne olduğu, tevrat'ta ve kur'an'da aşağı-yukarı aynı biçimde anlatılır. lut toplumunun yaşadığı kentler, "sodom" ve "gomorra" altüst edildi. tevrat'ın anlatışı şöyle:

" sodom ve gomore üzerine rab tarafından göklerden kükürt ve ateş yağdırdı. o şehirleri ve bütün havzayı ve şehirlerde oturanların hepsini ve toprağın üzerindeki bitkileri altüst etti. fakat karısı onun arkasından baktı ve bir tuz direği oldu."(40)

kur'an'ın anlatışı da şöyle:

"buyruğumuz gelince oraların altını üstüne getirdik, üzerine de rabbinin katından işaretli olarak yığın yığın sert taş yağdırdık. bu ceza, zalimlerden hiçbir zaman uzak kalmayacaktır."(41)

erich von daniken, "sodom ve gomorra"nın ve buralarda yaşayanların yokedilişleriyle ilgili tevrat'ın anlattıklarını ilginç buluyor. daniken, bu işi planlayan ve uygulayanların, "uzaylılar", başka dünyalılar olduğu inancındadır. sözkonusu kentlerin ve halklarının, yukarıdan atılan ve "atom bombası"na benzeyen silahlarla yokedildikleri görüşündedir.(42) konumuzu ilgilendirmediği için işin bu yönünü geçiyoruz.

kısacası: lut'un toplumu, tevrat'a ve kur'an'a göre "günahkar"dı. en büyük günahı da "oğlancılık"tı ve onun için yokedilmişti.

turan dursun, din ve seks, berfin yayınları: 100, 3.basım, haziran 2010, ısbn: 978-975-6680-01-8, s.23-25

________________________
(35) kur'an, araf suresi, ayet:80
(36) kur'an, araf suresi, ayet:81
(37) tevrat, tekvin, bap:19, ayet:1-5
(38) tevrat, tekvin, bap:19, ayet:8
(39) kur'an, hud suresi, ayet:78-79
(40) tevrat, tekvin, bap:19, ayet:24-26
(41) kur'an, hud suresi, ayet:82-83
(42) bkz: tanrıların arabaları, çev. zeki okar, 1974, milliyet yayınları, s.71-73

başlıkları alt alta okumak

. ak parti lgbt bireyleri
. döl israfı

(bkz: yorumsuz)

11 haziran 2014 ışid'in türk konsolosluğunu basması

rehine tutulurken bayram ve cumhurbaşkanlığı seçim mesajı yayınlayan konsolosluğun sözde(!) basılması.

millet koşun sözlükte kavga var

ali düşenkalkar

google görsellerde çok uzun süreler geçirmeme neden olan oyuncu.*

büyük yürürüm

ozan doğulu'nun 130 bpm moderato albümünde kenan doğulu'nun seslendirdiği şarkı.

hadi bana gidelim dersen buraları terk ederim
sınırlarım yok yalan değil bak çok büyük yürürüm
seninle kaybolurum kendimi zor bulurum
dükkanı kapatıp eskileri atıp çok büyük yürürüm

(bkz: birine yürümek)
(bkz: sınırların var mı)
(bkz: sekste sınır tanımam)

bu nasıl aşk

söz ve müziğinin ait olduğu oğuzhan koçun derin aforizmalarını içeren bir murat dalkılıç şarkısı.

akp mitingine katılan gayler

* eşcinsellerin de kendi hak ve özgürlükleri çerçevesinde yasal güvence altına alınması şart. recep tayyip erdoğan 2002 *

* eşcinsellerden de eşitlik ve evlilik hakkı tanınması için yoğun talep geldi. istiyorlar diye verecek miyiz? burhan kuzu 28 ocak 2008

* ben eşcinselliğin biyolojik bir bozukluk, bir hastalık olduğuna inanıyorum. tedavi edilmesi gereken bir şey bence. selma aliye kavaf 7 mart 2010

* lgbt durum normal dışı bir davranıştır. kadının kadınla, erkeğin erkekle evlenmesi bir hak değil bilakis cinsel kalıpların tersyüz edilmesinin marifetmiş gibi ortaya koyan toplumsal bir bozulmanın önünü açan bir uygulamadır. türkan dağoğlu 29 mayıs 2013

* eşcinsellik yüz kızartıcı suç böyle polisler ayıklanır. içişleri bakanlığı 16 haziran 2014

(bkz: bilmem anlatabildim mi?)

ayı sözlük itiraf

* eşcinsellerin de kendi hak ve özgürlükleri çerçevesinde yasal güvence altına alınması şart. recep tayyip erdoğan 2002 *

* eşcinsellerden de eşitlik ve evlilik hakkı tanınması için yoğun talep geldi. istiyorlar diye verecek miyiz? burhan kuzu 28 ocak 2008

* ben eşcinselliğin biyolojik bir bozukluk, bir hastalık olduğuna inanıyorum. tedavi edilmesi gereken bir şey bence. selma aliye kavaf 7 mart 2010

* lgbt durum normal dışı bir davranıştır. kadının kadınla, erkeğin erkekle evlenmesi bir hak değil bilakis cinsel kalıpların tersyüz edilmesinin marifetmiş gibi ortaya koyan toplumsal bir bozulmanın önünü açan bir uygulamadır. türkan dağoğlu 29 mayıs 2013

* eşcinsellik yüz kızartıcı suç böyle polisler ayıklanır. içişleri bakanlığı 16 haziran 2014

(bkz: bilmem anlatabildim mi?)

selfie

nerdesin aşkım

seviştiğiniz ayı sözlük yazarı sayısı

denk geldiğim kadarıyla 1.

nerdesin aşkım burdayım aşkım

nerdesin aşkım

murat göğebakan

sosyal medyada vefat ettiği haberleri dolaşan sanatçı.

politik duruşundan dolayı sevmesem de annemim en sevdiği şarkı, sanatçının ay yüzlüm şarkısıydı.

haberler doğruysa toprağı bol olsun.

circuit festival

gitmeden bir sene önce spor salonuna gitmeye başlamakta yarar var.

2014 ayağı 6-17 ağustos arası:

gonca vuslateri

ayı sözlük'ten beklenen hizmetler

bazı başlıklar, sabitlenmiş gibi belli bir süre başlıkların en üstünde kalıyor. misal: http://imgur.com/dZM1INO

dinden primi en çok yapanlar

  • /
  • 15
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 281

sakin

tek albüm çıkarıp dağılan müzik gruplarından olan bir grup. gitar ve vokalde onur özdemir, gitarda özdemir dereli, bassda cenker kökten ve davulda soner özışık vardı. 2008 yılında çıkardıkları hayat albümü ilk, tek ve son albümleri olmuştur. hayranlarının hala birleşip yeni albüm çıkarmalarını beklemesine rağmen geçen günlerde, yayınlanmayacak olan ikinci albümün demolarını paylaşmıştırlar. ve tabii ki ilk albüm gibi müthiş şarkılar:


not: ukde

lut kavmi

lut peygamber ve iki kızı

tevrat'ta yazılı olduğuna göre, lut peygamberin iki kızı, babalarına şarap içirerek onu sarhoş etmişler, onunla cinsel ilişki kurmuşlar ve ondan, yani babaları lut'tan gebe kalmışlardır. tevrat'ta bu şöyle anlatılır:

"ve lut tsoar'dan çıkıp dağda oturdu ve iki kızı onunla birlikteydi. çünkü tsoar'da oturmaktan korktu ve o ve iki kızı bir mağarada oturdular. ve büyük kızı küçüğüne dedi: babamız kocamıştır ve bütün dünyanın yoluna göre yanımıza girmek için ülkede erkek yoktur. gel, babamıza şarap içirelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için onunla yatarız. ve o gece babalarına şarap içirdiler ve büyük kız girip babasıyla yattı ve (lut) onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. ve vaki oldu ki, ertesi gün büyük kız küçüğüne dedi: işte dün gece babamla yattım. bu gece de ona şarap içirelim ve babamızdan zürriyeti yaşatmak için gir, onunla yat. ve o gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız kalkıp onunla yattı ve (lut) onun yatmasını ve kalkmasını bilmedi. lut'un iki kızı böylece babalarından gebe kaldılar. ve büyük kız bir oğul doğurdu ve onun adını moab çağırdı, o bugüne kadar moablıların atasıdır. ve küçük kız da bir oğul doğurdu ve onun adını ibni ammi diye çağırdı, o bugüne kadar ammon oğullarının atasıdır."(48)

tevrat'ta bu anlatılanlar için islam yazarları "lut peygambere yöneltilmiş bir iftiradır" derler. bu yazarlardan ibni hazm (ölm. h. 456/m. 1063), tanrı'nın, "kendi kızlarıyla ardarda cinsel ilişkide bulunmak gibi çok çirkin bir iş"i, kendi peygamberine "isnat" etmiş olamayacağını yazar. böyle bir "iftira"nın tevrat'ta yer almasını, "tevrat'ın değiştirilmiş olduğu"na "bir kanıt" diye gösterir.(49)

bu "itiraz"lar karşısında akla şu sorular gelir ister istemez:

tevrat'ta, lut peygamber'in kızlarını "gebe" bıraktığına ilişkin ve benzeri açıklamalar eğer birer "iftira" ise, bunların birer "iftira" olduğu kur'an'da neden açıklanmamıştır? tevrat "değiştirilmiş"se hz.muhammed'den çok önceleri değiştirilmiştir. tevrat'a sonradan birtakım "iftira"lar sokuşturulmuş olsaydı, kur'an'da açıklanmaz mıydı bu iftiralar? kur'an'da böyle bir açıklama yer almıyor; tersine, maide suresi'nin 43. ayetinde, tevrat'takilerin "tanrı'nın hükmü" olduğu belirtiliyor. gerçi kur'an'da, yahudiler'in "üzeyir tanrı'nın oğludur!" gibi yanlış sözler söyledikleri açıklanır.(50) ama bu gibi açıklamalarda "tevrat" değil "yahudiler" suçlanıyor. "tevrat'ta yapılan tahriflerle peygamberlere iftira ediliyor. lut peygambere de iftira edilmiştir. lut peygamber şarap içerek kızlarıyla cinsel ilişkide bulunmamıştır" biçiminde bir açıklamaya raslanmıyor kur'an'da. eğer gerçekten "iftira" edilmiş olsaydı, bu denli önemli bir konuda kur'an'da açıklama yapılmaz mıydı?

kaldı ki ibni haldun (1332-1406) gibi çok önemli islam düşünürleri, tevrat'ın "tahrif" edilmiş olamayacağı görüşündedirler. ibni haldun, "tevrat"ın değiştirilmiş olamayacağına, ibni abbas'ın buhari'de de yer alan bir sözünü kanıt olarak gösteriyor. ibni abbas diyor ki: "böyle bir şey olamaz (yani tevrat değiştirilmiş değildir). bir toplum, peygamberine inen kitabına inansın da, sonra o kitabı değiştirmiş olsun, böyle bir şey düşünülemez. tevrat'ın inanırları olsa olsa, tevrat'ı te'vil etmiş olabilirler ve olsa olsa bu te'villeri tahrif sayılabilir."

ibni haldun, ibni abbas'ın bu görüşünü, yani tevrat'ın değiştirilmiş olamayacağı yolundaki görüşünü, maide suresi'nin 43. ayetinin de açıkça kanıtladığını yazıyor.(51)

konumuz "tevrat'ın değiştirilip değiştirilmediği" değildir. onun için bu konu üzerinde daha fazla durmaya gerek yok. ancak burada şöyle bir sorunun daha akla geldiğini belirtmek gerek: eğer eldeki tevrat değiştirilmişse, değiştirilmemiş olan tevrat nerededir? ali imran suresi'nin 93. ayetinde "getirilip okunması" istenen "tevrat" hangi tevrat'tır? "tanrı kitabı" olarak bildirilen tevrat'ın şimdi nerede olduğu söylenebilir mi? göğe mi uçmuştur bu tevrat?

turan dursun, din ve seks, berfin yayınları: 100, 3.basım, haziran 2010, ısbn: 978-975-6680-01-8, s.30-32

______________________
(48) tevrat, tekvin, bap:19, ayet:30-38
(49) ibni hazm, kitabu'l-fasli fi'l-milel ve'l-ehvai ve'n-nihali, beyrut, 1975, c.1, s.133-134
(50) bkz: tevbe suresi, ayet:30
(51) ibni haldun, tarihu ibni haldun (kitabu'l-iber...), mısır, 1963, c.1, s.8

cinsel organı pis kokan erkek

cinselin organın sustalı olmasından mütevellittir. bazen, aşırı kilodan dolayı içeride kalan ve erekte olunca dışarı çıkan bu organ, orada havasız kalmaktadır.*

seyidalidis

azmak

çeşme'de bir koydur. before sunset adında bir beach club vardır. gay plajına yürüyerek gitmesi buradan daha kolaydır.**

kaynanamın adını kuyruklu yılan koydum

orijinal adı olsun, kibariye'nin albümündeki adı olsun, hap koydum olmasına rağmen, ve bunu düzelten editörler olmasına rağmen* ısrarla şarkı sözlerinin bir kısmını alıp başlık haline getirilen şarkı.
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.