ensest ilişki

lgbt üyeleri tarafından bile bu denli yargılanmasına şaşırdığım ilişki türü.
hayır iki taraf da razıysa, bunu istiyor ve iğrenç bulmuyorlarsa bunun etik olmadığını, iğrenç olduğunu söyleme, bunu suç sayma hakkını kim kendinde nasıl buluyor merak ediyorum. hepimiz sinir olmuyor muyuz eşcinselliği doğaya aykırı, iğrenç bulanlara? e farkı nerede?
bence insanlar eşcinsel ya da ensest ilişkilere bu kadar tepki göstereceğine tecavüze, pedofiliye, zoofiliye bu kadar tepki gösterse şu an bu halde olmazdık.
iki taraf da razı ise ne sadizmdir ne de çük kesme eylemini haklı hale getirir, bazı insanların aileyi algılayış şekli sebebiyle midesi kaldırmaz sadece diye düşünüyorum.
akraba evliliği de bence bu ilişki içinde değerlendirilmelidir.
iri yarı bir dayı sahibi iseniz denemekten korkmayın

yarak da böyle iri ve kalın çıkınca mutluluktan götümü tutamadım

unutulmaz bir deneyim

beraber maç izleme sonrası seks gibisi yok şerefsizim

hem elimin altında sürekli birinin olması pahabiçilmez
riza bağlamında ele alınmış, homofobiye atıfta bulunulmuş vesaire. ensest ilişkide, bireyler kendisi ile kan bağı bulunmayan kişilere değil de kan bağı bulunan kişilere mi ilgi duyabilmektedir sadece?

ben bu ilişki türünün cinsel yönelimle bir tutulamayacağı kanısındayım. rıza dersiniz, seçim dersiniz, irade dersiniz, zevk dersiniz, aşktan dersiniz anlarım. ama homofobi ile ensestfobi bir değildir kanımca.
çük kesme eylemini haklı hale getirir.
ensest ilişki özellikle taraflardan birinin rızasına rağmen, zorla ve baskıyla ya da ödül ve kandırmayla ortaya çıktığında bir istismar konusu olarak görülmektedir. aile içi, ya da akrabalar arası ilişkilerden yararlanılarak gerçekleştirilen, bir tarafın açık istismarına dayanan cinsel ilişki ensesti kendi bağlamının ötesinde de bir suç durumuna getirmektedir. çünkü bu durumda ortaya çıkan cinsel istismar durumudur ve ensestin tabusal niteliği bu suçun/istismarın kolay ortaya çıkarılmasını, suçun cezalandırılmasını ve engellenmesini zorlaştırmaktadır.
enseste ilişkin kesin rakamsal veriler yok denecek kadar sınırlıdır. bunun temel sebebi ensestin toplumda utanç duyulan bir şey olmasıdır, ensest ilişki içinde olan bireyler, bunu her zaman gizleme eğilimindedirler. bu durum, ensest ilişkideki istismar ve suç durumunu vahimleştirmekte, istismar edilenin bu sözkonusu utanç duygusuyla orantılı olarak istismar durumu sürgit devam edebilmektedir.
ensest iliskiler genelde psikolojik bir sorun haline gelip yardım istendiğinde ya da yasal uygulamaların devreye girdiği durumlarda ortaya çıkabilmektedir. bununla birlikte, özellikle kadınların ve çocukların ensest ilişki durumlarında istismar edildiği söylenebilir. kapalı toplumlarda, geniş, büyük ve içiçe yaşanan aile ortamlarında bir istismar olarak ensestin daha gizli ve fakat daha yaygın olduğu ileri sürülmektedir. ensest istimarı gerçekleştirenin genelde daha büyük ve erkek birey olduğu da belirtilmektedir. eldeki verilere göre baba-kız ensestinin daha yaygın bir durum olduğu söylenmektedir. anne-oğul ensesti ise daha derin bir tabu olarak kabul edilmektedir, ortaya çıkması neredeyse yok gibidir.
bir istismar olarak ensest, istismara uğrayan kişide ciddi psikolojik travmalara sebep olabilmektedir. özellikle aile içinde çocukların istismar edilmesi bu çocuklarda büyük yıkımlara yol açabilme riski taşımaktadır.
iskandinav ülkelerinde, ikinci dereceden akrabalar arasında olanlar dahi suç kabul edilen ilişki biçimi. bizim gibi ülkelerde yaygın olan ve teyze kızıyla ya da amca oğluyla evlendirme biçimi çoğu avrupa ülkesinde tiksindirici ve suç olarak kabul edilir. türk işçiler arasında bu tür evliliklerin yaygın olması yüzünden zamanında norveç'te çıkarılmaya çalışılan yasa tepkiler üzerine geri çekilmiştir. kişisel görüşüm ise ensestin korkunç birşey olduğu yönünde.

(bkz: evlerden ırak)
bana iğrenç geldiği halde ensestlerle hiçbir sorunum yok, çünkü neden olsun. bamya yemeği de bana iğrenç geliyor fakat bamya yiyen insanların bana zararı var mı? yok. ahlak falan bıdı bıdı edenler hala ahlak üzerine hiç düşünmemişler, belli. modern toplumun ahlaki nosyonu pragmatiktir. onun haricinde sizin ahlakınız sizi ilgilendirir.
(bkz: abd'de cinsel ilişkiye girerken yakalanan baba kız)

ensest bana göre ahlaki yönden ilginç bir tartışma konusu olduğu için yukarıdaki haber dikkatimi çekti. biraz araştırdım ve anladığım kadarıyla abd'de de neredeyse tüm eyaletlerde ensest değişen biçimlerde suç sayılıyor. ekşi sözlük'te başlığını gördüm, çoğu kişi bunun "iğrenç" bir eylem olduğunu belirtmiş. yabancı haber sitelerinde gördüğüm yorumların da çoğu bu yönde ve açıkçası bu bana biraz tuhaf geldi. yukarıdaki örnekte mesela hem baba, hem de kız yetişkin birer birey. niye bu kadar şiddetle ayıplandıklarına anlam veremedim. yetiştirilme şeklimiz ve aile dediğimiz sistemin dahil olduğumuz toplumsal yapının en küçük yapı taşı olmasından ötürü insanların bu eylemi kabul edememesini anlayabiliyorum. ben de kaçınılmaz olarak aynı şekilde hissediyorum zaten. kendimi herhangi bir aile bireyiyle yakınlaşırken düşünemiyorum. çünkü bu şekilde yetiştirilip kodlandım. ailemden birini cinsellikle bağdaştırdığımda beynim mideme rahatsızlık veren sinyaller yolluyor. utanma duygum tetikleniyor. onu bırakın, uzun süre çok yakın arkadaşım olmuş biriyle bile günün birinde pat diye cinsellik yaşayabileceğimden emin değilim.

gelgelelim bu konuda herhangi bir beis görmeyen ve karşılıklı rıza gösteren iki yetişkinin(anne/baba - oğul/kız, ya da kardeşler) ilişkiye girmesi bizi neden ilgilendiriyor ya da cezalandırıyoruz gerçekten anlayamıyorum. buna gerekçe şayet aile kurumunun muhafaza edilmesi ve bekasıysa, evliliğin hâlâ yasal olmadığı ülkelerdeki eşcinsel ilişkiler için de pek tabii aynı şey söylenebilir: kurduğumuz her eşcinsel ilişki de aile kurumunu tehdit ediyor. çünkü içinde bulunduğumuz yüzyılda daha yeni yeni yasallaşmadan evvel aile dediğimiz kurum en az bir anne ve bir de baba gerektiriyordu, iki anne ya da iki baba değil. ve bu yönden baktığınızda, devletin ensest ilişkiyi cezalandırmasını destekliyorsanız, eşcinselliğiniz üzerinden sizi cezalandırmasına da otomatik olarak izin veriyorsunuz aslında, çünkü siz de aile için bir tehditsiniz-en azından evlilik eşitliğinin hala kabul edilmediği ülkelerde durum bu- o yüzden hiç düşünmeden "iğrenç" ve "cezalandırılsın" dediğinizde devletin sizi baskılamasını ve iradenize karışmasını da meşrulaştırıyorsunuz bir bakıma ve bana sorarsanız devletin ister aile, isterse başka bir kurum veya sistem olsun, bunu bir veya daha fazla kişinin özgür iradesini kısıtlayarak sürdürmeye çalışmak gibi bir hakkı yok, olmamalı.

öf ne çok uzatmışsın be tek cümleyle özetle şunu diyenler için: ensest yapabileceğim bir şey değil, fakat yapanları yargılamaya hakkım olduğunu düşünmüyorum.
aile içi cinsel ilişkidir.
yine bir "eşcinsellere de böyle bakılıyor vs" mantığıyla ve "karşılıklı rıza varsa" ile bazı yazarların izin verdiği eylem.

ben yine eşcinselsek bu hiçbir dini, milli, ahlaki, ailevi değerimiz ve kriterimiz olmayacak anlamına gelmiyor diyeceğim.
"aşk aşktır" ideolojisine sahip bireyler olduğumuz düşünülürse gayet normal durumdur. ortada bir istismar yoksa iki kişinin rızasıyla dahil olduğu bir ilişkiyi kınamaya gerek yok.
iki tarafın rızası varsa gayet de normal bir ilişki. yapan varsa da saygı duyarım hiç de dışlamam.

burada bile kötülenmesini anlayamadım , homofobiden ne farkı var o zaman bu yaptığınızın? siz bile böyleyseniz yazık o zaman.
1. dereceden akraba ile gerçekleşiyorsa ilişki olarak adlandırılmaması gereken iğrençliğin anamı bacımı sikiyorum demek yerine sözlükte kullanılan karşılığıdır. doğal yaşama aykırıdır, adem ile havva diye bir açıklama yapmaya başlayan kişinin burnu ekseriyetle tam ortadan kırılmalıdır. sonra gelsin hastalıklar, gitsin travmalar.
p.s. illa ki yaradılış ile ilgili ikna edilmek isteyen olursa özelden burun kırmadan cevaplayabilirim.
etiksiz bulduğum ilişki çeşidi.

bununla alakalı bir tanıdığım "neye göre etik değil kime göre etik değil? hayır taraflar durumdan şikayet etmiyorsa, taraflar mutluysa neden birilerine laf söylemek düşer ki" gibi ilginç bir çıkışta bulunmuştu. başta lan yoksa!? dedim sonra düşündüm:
şimdi aile içi tecavüz olayı ensest bir vurgudur o ayrı, o iğrenç, o öğh. peki ensest ilişkiden mutlu olan, şikayetsiz kitle yok mudur? bundan çok emin olamıyorum. gerçekten laf söyleyip söylememek olgusuna indirmeli mi ondan da emin değilim. "ulan yaşayan memnun sana ne amk" çok da tutarsız durmuyor açıkçası. neticede ensest ilişkiye anne-oğul, baba-kız, baba-oğul, anne-kız her neyse. bu kadar dar bakmıyorsan, örneğin amca çocukları, teyze çocukları gayet olağan ensest ilişki yaşarken nasıl ki laf söylemek kimseye düşmüyorsa, çekirdek aile içi cinsellik tercihine de aynı şekilde kimsenin laf söyleme hakkı olmamalı. bakın tecavüz değil dediğim, tercih. çünkü ona iğrenç, öğh, böğh dersen dayısının oğluyla yatan kadına da öğh, böğh demen gerekir benim ahlak anlayışımda. çünkü o da ensest. mesele içerik değil zaten, ona insanların nasıl baktığı. tutarlı olup olmamak. onun dışında şahsi olarak uzaktan akrabayı dahi ensest değerlendiririm ben. ha bence her türlüsü iğrençtir, ancak giren memnunsa, bir istismar hali yoksa laf da söylemem. ister abi-kardeş olsun ister kuzen-kuzen. beni ilgilendirmeyendir. kimseyi ilgilendirmeyendir.
eski mısır'da görülmüştür.
örneğin firavun'un kardeşiyle evlenmesi *
fatma girikin söz fatoda adlı proğramını hatırlatan rezil ilişki türüdür. allah mağdur kalanları kurtarsındır.

zavallı fatma tükür tükür sonunu getiremedi bu aşağılık insanların.
birde bunu seven sadistler vardır. *