her yeni fotoğrafçının çektiği klişe kareler

genelde kedi, yaşlı insanların portresi, fakir sokak çocuğu, dilenci ...
batan güneşi ellerinin arasında gibi pozlar
bu konu ile ilgili güzel bir söz en iyi makina en güzel fotoğrafı çekseydi ,en iyi daktilo en iyi yazar olurdu.,
eskimiş pencere, yaşlı amca/teyze, çalışan işçi.
makro çalışmaların yegane konusu at yarağında kelebek ; gül yaprağında sperm damlası etc..
haydarpaşa tren istasyonu, gün batımı, gemi, kız kulesi, boğaz köprüsü diye uzayıp giden bir listedir bu.
yanyana dizili balıkçı kayıkları,
günbatımında limana dönen ya da denize açılan tekne, balıkçı kayığı görüntüsü,
deniz kenarında ağ tamir eden fakir balıkçı,
eski bir evin penceresi önünde, vita yağ tenekesi veya bilmemne yoğurt kovası içindeki çiçek fotoğrafı (vita iyidir, candır, yarışmalarda ekstra puan kazandırır)
bu kareler mutlaka siyah-beyaz ve sepya olur.
galata köprüsünde balık tutan insanlar.
eski kapılar, pencereler... ferforje demirli tüm pencereler, önünde saksı tercihen menekşe olan tüm pencereler.
duvar yazıları, ilginç reklam panoları, domalan insan görüntüleri, sokakta oynayan çocuklar, binaları kaplamış sarmaşık bitkiler, illaki eski camiler ve hazireleri, tarihi binalar...
istiklal caddesinin kalabalıklığı, kız kulesi, galata kulesi, ortaköy cami vs vs vs. (birde çekebilseler)
yakın plan çiçek, burnu akan sümüklü çocuk, yüzü kırış kırış olmuş ihtiyar amca, bir de iş yapan köylü kadın.
(çok yeni oldu sanırım)

şu ellerinin arasına bişeyler almıyorlar mı, makineyi alıp yere fırlatıp " bir daha fotograf çekmeyeceksin" diye üzerinde atlayasım geliyor...* *
türk fotoğrafçılarının çektiği karelerin neredeyse tamamıdır. yaşlı insan, çalışan insan, fakir çocuk. 500px gibi global sitelere bakıldığında pek de bu tarz fotoğraflara pek rağbet yoktu ama bizde en sevilen fotoğraflardır.
(bkz: belgesel fotoğraf ve fotoröportaj)
kir pas içinde bir çocuk elinde ekmek varsa daha şahanedir, yaşlı bir ayağı çukurda gülümseyen teyze amca, bir çiçeğin üzerindeki uğur böceği zoom yapılmış kamera ayarlarıyla oynanmış sadece böcek net
kuşlar, ağırlıkla güvercin
anlaşılmayan şudur ki her işin klasikleri vardır ve temel alınan nokta budur. yukarıda sayılanların tamamı bilinenden yola çıkarak ileride kendini bulmaya giden tek yoldur. hiçbir fotoğrafçı kendi kendine birden ortaya çıkıp muazzam ve hiç kimsenin görmediği tekniklerle çekilmiş fotoğraflar ortaya koyamaz. kedi ile çiçek ile başlar sonra bir bakmışsınız hiç kimsenin dikkat etmediği detayları görüp fotoğraflarıyla değerli hale getirmeye başlar.klişeler orijinalliğe açılan yegane kapıdır.