islam'da eşcinsellik

düz matematik bir mantıkla bakıldığında (hani lastik, otomobil lastiği, don lastiği geyiğinde olduğu gibi) saçmadır, gereksizdir, var sanılıyordur ama yoktur.

ama insandan bahsediyoruz. tutarsızlık insan özgüdür. fikir olarak saçma, ama böyle bir şey var olabiliyorsa, belki de önce o saçma, tutarsız etiketlerini çıkarıp üzerine düşünmek gerekir. biri insanın cinselliği, öbürü inanç alanı. bir sürü sorularla dolu, ama öyle veya böyle bir yola sokulmaları gereken iki ihtiyaç. birbiriyle eş değil, ama öyle veya böyle bir yerlerde çakışan iki ihtiyaç.

ama mazeretimiz belli, tıka basa tüketmeyle dolu bir hayat yaşıyorken, biri hakkında 5 dakika fazla düşünmektense şak diye etiketi yapıştırmak (yargılamak) ne kadar çekici, hafif, ne kadar güven verici, değil mi?
zorunlu tanım: tam bir muammadır. yalnız bana öyle geliyor ki, yaratıcı bazı insanları da böyle yaratmışsa bu bir günah olmamalı, çünkü kimse ailesini, görünüşünü ya da cinsel tercihlerini seçerek gelmiyor dünyaya.
günah mıdır değil midir bilmiyorum ama islamın şartlarından birisi olmadığına eminim. yani islam için olmazsa olmaz değildir.

sahabelerden birisi bir gün hz. muhhamed (sav)'e cennete girmek için ne yapması gerektiğini sorar.
hz. muhammed (sav) cevap olarak islamın beş şartını söyler ve bunlardan çıkmamasını tembihler. islamın beş şartı neydi?

1.şehadet getirmek
2.namaz kılmak
3.zekat vermek
4.oruç tutmak
5.hac'ca gitmek

allah'a karşı temel görevlerimizi yerine getirmemiz için eşcinsellik bir engel değildir. şüphesiz bunda da bir ibret vardır.

not: eksi oy veren, yazdığımın neresi yanlışta eksi verdin. gerçeklere gelemiyorsan o ayrı.
günahsa, günahsızların gittiği mekandaki "hepsi aynı yaştaki tomurcuk memeli huriler" müminlerin eşleri, tamam; peki gılmanlar neci? (tur 24: "ve kendileri için hizmet eden (genç delikanlılar), onların etraflarında dolaşırlar. onlar sanki sedefinde saklanmış inci gibidirler.")
zorunluluktan eşcinsel, korkudan müslüman (ya da her ne din ise) olunca her şey mümkün.

aslında zor bir ikilem. daha önce girdiğim yazı; bu durumda olan geniş mi geniş kesimin "aaa çok saçma" diye bir çırpıda kenara atılmasına yönelikti. insandır, her istediğini seçebilir ama seçimini savunurken gerçekten "seçtiğinden" mi bahsediyor, orası muallakta. seni sevmeyen birini sevip, benim sevgim yeter diye karşılıksız bir şeyler yapmanın kendince keyifli, ego besleyici bir yanı olabilir. ama süreklilik haline geldiğinde dipten kaçınılmaz bir şekilde suçluluk duygusu, kendini sevmemezlik, ne olduğundan çok ne olmadığını öne çıkararak işini daha da zorlaştırma gelecektir. insan doğası bu.

hepimiz insanız, hepimizin bir şeylere inanmaya ihtiyacı var. bir şeylerin var olduğuna, ya da var olmadığına. ancak öldüğümüzde cevabını alacağımız sorular. aslında cevaplanmadığı sürece bizi ayakta tutacak sorular. fakat sorgulamadığımız sürece kabul ettiğimiz hiç bir fikir gerçekten bize ait değildir. bize ait olmayan fikir(ler) üzerine kuracağımız hayatta... aslında bize ait değildir.

yoksa herkes ister inancı kıyafet gibi üzerine geçirip markasını göstermeyi. içinle mi tanıyayım seni, yoksa üzerindeki ile mi?
bana göre bir arada yaşamaları/yaşayabilmeleri mümkün olmayan iki kavram. islam dininin temelde iki kaynağı/kökü var. bunlar ayetler ve hadisler. bir de islam alimmlerinin ayet ve hadisleri açıklamak için başvurdukları kıyas ve ictihat vardır. ancak bunlar daha çok açık şeçik olarak anlaşılmayan meseleler üzerinedir. herkesin açıkça anladığı şeyi yorumlamaya ne gerek var ki zaten.

şimdi gelelim eşcinsellik neden islamla bir arada yaşayamaz. sebebi ise islamın temel kaynaklarında eşcinselliğe yer olmaması. kuran-kerimde eşcinsellik çeşitli ayetlerle lanetlenir. işte bazı örnekler.


"rabbinizin, sizin için yarattığı eşlerinizi bırakıyor da insanlar arasından erkeklere mi yanaşıyorsunuz? siz gerçekten haddi aşan bir topluluksunuz. (şuara 165-166)

dediler ki: "ey lût! (işimize karışmaktan) vazgeçmezsen mutlaka (şehirden) çıkarılanlardan olacaksın!" ﴾167﴿

lût şöyle dedi: "şüphesiz ben sizin yaptığınız bu çirkin işe kızanlardanım."

﴾168﴿ "ey rabbim! beni ve ailemi onların yaptıkları çirkin işten kurtar."

﴾169﴿ bunun üzerine biz de onu ve geri kalanlar arasındaki yaşlı bir kadın hariç bütün ailesini kurtardık.

﴾170-171﴿ sonra diğerlerini helâk ettik. ﴾172﴿ onların üzerine bir yağmur (gibi taş) yağdırdık. (başlarına gelecekler konusunda) uyarılanların yağmuru ne kadar da kötü idi! (http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#2...)

valla ayetler gayet açık ve net. kuran eşcinselliği çirkin bir iş olarak görüyor ve en sonunda allah eşcinsel bireylere sahip bu toplumu yok ediyor. bu noktada farklı bir yorum zor görünüyor. olsa olsa zorlama yorumlar olabilir.

gelelim eşcinsellikle ilgili hadislere. bu noktada otorite bir isim olan hayrettin karaman'ın " hadisler de eşcinselliğe izin vermiyor" başlıklı yazısı
okunmalıdır. işte linki :http://yenisafak.com.tr/yazarlar/hayrett...

karaman gayet açık ve net. hadislere bakılacak olursa islamda asla eşcinselliğe yer yok. aynı zamanda karaman pek çok yazısında kuranda eşcinselliğe yer olmadığını belirtiyor

şimdi kimse kalkıp abuk sabuk yorumlar yapıp islamın aslında eşcinselliği tolere edebileceğininden bahsetmesin. bu kadar açık. kimse beni islam düşmanlığıyla da suçlamasın. ayet ve hadisler gayet açık arkadaşlar. ben gördüklerimi söylüyorum. basit bir araştırmayla her şeye ulaşmak mümkün. ha beş vakit namaz kılan ve dini vecibelerini yerine getiren eşcinsel arkadaşlar her ne kadar tuhaf olsa da allahın merhametine sığınabilirler. yalnız öteki tarafta es kaza! cennete giderseniz karşınızda nuri yerine huri görürseniz kızmayın olur mu.
genelde lut kavmi ile karşımıza çıkarılan savunma sistemdir. onlar helak oldu siz de olursunuz kafasıdır. nasıl tüm inançsızlar kötü insan değillerse, tüm müslümanlar iyi insan değiller. bu mantıkla düşünecek olursak bu karakterle alakalı bir durumdur, yatağa kiminle girdiğim gerçekten tanrının bu kadar umrunda mı? karısını aldatan, döven, insanları taciz eden, onlara tecavüz eden müslüman değil de bir kadına aşık olmuş ve onunla bir ömür geçirmek isteyen ben mi yanacağım? şayet ahiret adil bir yerse söylendiği gibi, tamamen adaletli olmalı. yok müslüman-sünni-heteroseksüel erkek adaleti ise o zaman üstüne hiç konuşmayalım derim ben.
bana kalırsa asıl sorun bakış açısı.

islami değerlere önem veren bir müslümanın düşüncesinin şöyle olduğunu düşünüyorum ve kendi içinde tutarlılığı olduğunu düşünüyorum:
tanrı seni eşcinsel olarak yarattı mı bilemem, belki şeytan seni sınıyor bu istekleri vererek, sn bunun üstesinden gelebiliyor musun ona bakıyordur allah. seni eşcinsel olarak yaratmış ise o zaman da gene kendine sahip çıkmayı denemen beklenirdi. örneğin ölü bedenlerle sevişmek isteyen birini (nekrofil) hoşgörüyor mudur allah? sanmıyorum, o da kendi duygularını bastırmalı. seni onu bunu böyle yarattı diyerek sorumluluklarından kaçamazsın.

insani değerlere önem veren inançlı bir homoseksüelin düşüncesinin de şöyle olduğunu düşünüyorum ve kendi içinde tutarlı olduğunu düşünüyorum:
beni tanrı böyle yarattıysa suçum yok. tanrı beni böyle yaratmadıysa, bu istekler nerden geliyor? ben istemezdim toplumun büyük çoğunluğuyla zıt olmayı, zorlanmayı, dışlanmayı. ama içimden geliyor, demek ki benim doğal yapım bu. böyle yaratılmamış olsam da ben buyum. çevreye zarar vermediğim, kendi başıma hayatımı yaşadığım sürece kime ne zararım var, neden beni yargılasın allah?

bence tartışılması gereken ana soru şu: lut kavminin islami değerlere aykırı düşen yanı homoseksüel olmaları mıydı yoksa ahlak anlayışından uzak, çok eşli, zevk düşkünü bir topluluk olmaları mıydı?
bana kalırsa kuran ahlak ve toplumsal huzuru amaçlıyor. bugün benim yaşadığım homoseksüellikle ters düştüğünü düşünmüyorum bu kavramların. ters düştüğünü düşünenlerin kendi başlarına düşünmelerini de anlayışla karşılıyorum. sadece bana gelip bu konu hakkında baskı yapma yorum yapma haklarının olduklarını düşünmemelerini isterim.
ister kabul edin ister etmeyin, islama göre eşcinsellik yasak.
açık açık belirtilmiş ayrıca, saçma sapan yorumlayıp da yasak değilmiş gibi göstermek de neyin nesi?

dipnot: müslüman değilim.
islamda eşcinselliğe yer yoktur. bence mantıkta da islama yer yoktur ama o konuya girmeyelim
eşcinsel olarak doğmak suç değildir.seks yapmak ölümü gerektirir suç olan bu yani.nasıl bir heteroseksüel , hetero olduğu için değil zina yaptığı için ölmeliyse. eşcinsel de seks yaptığı için ölmelidir o dine göre. aslında eşcinsel olmayıp zevk için livata yapan heterol erkekler var.bu suçtur, yani kilit nokta seks. nikahsız seks suç, livata zaten suç her türlü.yoksa o dinde gay olduğunuz için öldürülmezsiniz.
not : dini görüşüm yok.( islam , ateizm vb şeyler yok bende hiç bir şekilde.)
karşılığında sonsuz yaşam ve sınırsız hizmet vaadetse de çıkmaz sokaktır.
gizliden yaşanıyorsa caiz değildir.
(bkz:lut kavmi)
(bkz:hedehödö)
eşcinsellerin hepsi gâvur icadı hödöhede *
❝bu günkü bilgilerimiz ışığında bir eşcinsel bireyi “normal” olmaya zorlamanın, solak bir çocuğu sağ elini kullamaya zorlamaktan, yahut doğuştan ayakları olmayan bir insana “ayaklarını yıkayamadığı için abdest alamayacağını” söylemekten çok da farkı yoktur.❞

http://www.sinancanan.net/cinsel_islevle...
kur'an da anlatılan lut kavmi pasajlarını bir kenara bırakacak olursak yine de eşcinsellik yasak olarak tanımlanır zaten eşcinsellik diye bir kavram olduğuna hükmedilmez.

kur'an da bir erkeğin ya da kadının kendi cinsine ilgi duyması keyfi bir durum gibi aktarılır adeta bir fantezi gibidir yani ve kur'an da bu fantezi(!)'yi yasaklar.

bu da tartışmaya açık bir konu değildir.

sadece kur'an'dan hareketle konuşan biri size "4 kadın ve sonsuz cariye'yi helalinden alma, gayrimüslim kadınlara istediğini yapma imkanına sahipsin hala bu keyfiyeti mi takip ediyorsun!" diyecektir.
catch 'em & kill 'em.
-quran

şu lut kavmi saçmalığını eşcinsel bireylerin üzerine kurulu olduğunu, götünden fetva vererek duyuran o****u ç****u kimse ortaya çıksın. eşcinseller bile birbirine girecek yakında. ciddi bi kıyım kendini intihara teşebbüs ile sınayacak. az kaldı.
  • /
  • 3