gamsiz baykus

Durum: 259 - 0 - 0 - 0 - 02.01.2013 21:03

Puan: 4390 - Sözlük Kezbanı

5 yıl önce kayıt oldu. 2.Nesil Yazar.

beni hayallerimin bittiği yere asın
  • /
  • 13

şirinler

komünal bir yaşam içindeki daima mutlu mavi arkadaşlardır. çocukken çok seyrederdim. pek de severdim ve benimsemiştim onları şarkılarına kadar.

ha bir de argoda testis manasına gelir.

algıda sıçıcılık

oldukça sık kullandığım ama kendim mi ürettim bir yerden mi duydum bilmediğim deyişdir. artık algıda seçiciliği geçmiş, kendini aşmış, megoloman arkadaşların geldiği son noktadır. bir de bunun algıda sıvamacılık aşaması vardır ki evlere şenlik!

hoşlanılan erkekle bütün gece mesajlaşmak

ilk anda heyecanlı bir eylemdir. her sözcüğünden kendine bir pay çıkartmaya çalışırsın. mesaj sesin muştuludur. zamanla bir külfet halini alabilir. gerektikçe kullanırsın. sonra sadece haber vermek için. sonra...

herkese sağlık güvencesi

şuana kadar olması gereken uygulama. madem sosyal devlet olmaya çalışıyoruz, o halde halkın temel ihtiyaçlarının devlet desteği ile sağlanması lazım. ha bunun altından neler çıkar canım ülkemde, bilinmez.

sevgiliye bağırmak

sakin bir şekilde tartışırken içimde o güne kadar biriktirdiğim her şeyi saldığım andır. bağırmam aslında, gürlediğim söylenir. el alemden çekinmeden yapmak en makbulüdür. asla düşünmeyin ve son hız ilerleyin, bağırırken söylenin.

zaten esas sessizliğim korkutucudur.

maskülen adamın pasif olması

evlerden ırak

"yakınımdan geçmesin, bana dokunmasın bin yaşasın, aman ne hali varsa görsün ben iyi olayım da..." gibi deyiş grubunun iki kelimelik özetidir.

keten pantolon

her zaman tercihimdir. nereye isterseniz oraya uydurursunuz. yazın serin, kışın sıcak tutangillerden.

kadife pantolon

kışın ve baharda erkekler için en güzel giyim ürünü. hem şık hem asil durur, sıcak da tutar. üstüne uygun renkte bir kazak, gömlek ve belki blazer ceket... tadından yenmez.

izmir'de yaşayan ayı sözlük yazarları

en kıyak yazarlardır. sükunet içerisinde alsancak çimlerde kaşına kaşına birasını yudumlar. ohh mis gibi şehir.

bol acılı adana kebabı yedikten sonra olanlar

bir tane daha yemeyi düşünürüm. üzerine de limon değil turunç severim.

yemeğin salçalısı erkeğin kalçalısı

kalçanın biçimine bağlı efendim. hani şöyle sıkı, dimdik bir kalça ehem öhüm ehüm...

oğuzhan uğur

mimikleri ve tarzıyla beni benden alan, işte aradığım erkek bu dedirten sanatçı. klipleri oldukça eğlenceli ve yaratıcıdır. hani tutup kolundan nikah masasına oturtabilirim her an. terbiyesizim şarkısı bir insanın acı çekerken nasıl eğlenebileceğini gösteriyor.

gay ilişkide partnerine kocacım diyen erkek

deyiş şekline, dediği kişiye ve diyen kişiye bağlı olarak farklılıklar gösteren bir durumdur. şahsen pek hazzetmem, direk soğurum, denmesi de hoş gelmez demem de. heteroseksist tavırdan ziyade bir boyun eğme, üstün görme olarak algıladığım için.

afrika dan gelen sıcak hava dalgası

gelemeyesice bir dalgadır. yazın ortasında bizim sıcağımız yetmezmiş gibi elin alemin sıcak havası da bizi vurur.

şeriatı demokrasi olarak algılıyorum

tatlı bir telaşa girmek

tîz-i reftâr olanın pâyine dâmen dolaşır.

am üstünde göt sikmek

olmayacak yerde olmayacak iş yapmak anlamına gelir.

kuğu gölü

bolşoy balesinin en güzel eserlerindendir. liberettosuna gelecek olursak:

prens siegfried, göl kenarında dolaşırken kuğuların arasından ortaya çıkan biri, ona prenses odette olduğunu, büyücü rothbart’ın onu ve arkadaşlarını kuğu şekline soktuğunu; ancak geceyarısı insan kılığına geri dönebildiklerini sabah karşı yeniden kuğuya dönüştüklerini anlatır. büyünün bozulması için bir erkeğin kızlardan birisine âşık olup –sadece onun- aşkına yemin etmesi gerekmektedir. prens, odet’i yanında alıkoymak ister ama o kuğuya dönüşüp göle geri döner.

ertesi gün 21. doğum günü nedeniyle onuruna verilen baloda prens, kendisine tanıtılan kızlardan birini evlenmek için seçmek durumundadır. baloya baron kılığına girmiş büyücü rothbart yanında odette’in yüzünü kullanan kızı odile ile gelir. prens, odile’in odette olduğunu zannederek onu sevdiğine dair yemin eder.

buna tanık olan odette, ihanede uğradığı için ölmek ister. durumu farkeden ve bağışlanmak için göle gelen prens, odette’e yalvarıp aşkını kabul ettirir. bu sırada büyücü rothbart çıkagelir ve prense kızıyla evlenmek için ettiği yemini hatırlatır. odette’ten ayrılmak istemeyen prens, sevgilisi ile ölmeye karar verir ama iki sevgilinin fedekârlığı büyüyü bozar. büyücü ölür; kuğular insana dönüşür; pens siegfired ile prensess odette birbirine kavuşur (sonraki versiyonlarda farklı sonlar yazılmıştır).

eserde genelde siyah kuğuyu ve kuğu kraliçesini aynı kişi oynar. çünkü ikisi de zor bir performanstır.

adile naşit

her ne kadar hep ssevimli tombul teyze rolüyle akılda kalmışsa da şen sazun bülbülleri oyununda bir konsimatrisi çok iyi şekilde canlandırmış, hisseli harikalar kumpanyasında özellikle manda gölü balesi ile gönüllerde yer etmiştir.
  • /
  • 13
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 259

yalnızlığın anlaşıldığı anlar

dinlediğin bir müzik seni gülümsettiğinde bir an sol tarafındaki boşluğa baktığın andır.

ümit yaşar oğuzcan

22 ağustos 1926, tarsus doğumlu şairdir. oldukça melankolik şiirleri bulunur, yaklaşık intihara kalkmış hepsinde de başarısız olmuştur. aşklarının daima karşılıksız olduğuna inanır. hani o derece ümitsizdir - adıyla ne kadar da tezat- aşkı karşılık bulsa bile karşıdakinin kendisine acıdığına inanıp çekip gideceğinden eminim. "sahibini arayan mektuplar" isimli çok güzel bir eseri vardır.

darağacı adlı şiirinde geçen "beni hayallerimin bittiği yere asın" dizesi insanı hayallerinin var ettiğini çok güzel anlatmıştır.

oğlu vedat'ın ölümünden sonra tümüyle sıyırır. ölüm artık onun şiirlerinde vazgeçilmez olmuştur. hatta olay şöyle rivayet olunur; oğlu vedat bu yaşama dayanamayıp galata kulesinden atlayarak intihar eder. görevliler geldiğinde çocuğun avucuna şunu yazdığını görürler "öyle ölünmez, böyle ölünür baba..!" oğlu vedata yazdığı şiir yürek burkar.

ayrıca sana bir tanrı getirdim adlı muhteşem bir şiiri vardır. gerçekten sevgiliye tapmanın ne demek olduğunu anlarsınız.

yapitlari
insanoğlu (1947)
deniz musikisi (1949)
dillere destan (1954)
dolmuş (1955)
aşkımızın son çarşambası (1955)
bir daha ölmek (1956)
kör ayna (1957)
iki kişiye bir dünya (1957)
beni unutma (1959, seçme şiirler)
karanlığın gözleri (1960)
akıllı maymunlar (1960)
seninle ölmek istiyorum (1960)
üstüme varma istanbul (1961)
sahibini arayan mektuplar (1961)
yeni dünya rekoru (1961)
sevenler ölmez (1962)
çigan gözler (1962)
ötesi yok (1963)
hüzün şarkıları (1963)
bir gün anlarsın (1965)
sadrazamın sol kulağı (1965)
mihriban'a şiirler (1965)
taşlar ve başlar (1966)
seni sevmek (1966)
toprak olana kadar (1968)
ben seni sevdim mi (1968)
halktan yana (1969)
aşk mıydı o (1969)
önce sen sonra sen (1971)
rubailer (1972)
yalan bitti (1975)
en eski yalnızlığımdır aşk benim (1978)
dikiz aynası (1982)
acılar denizi (1977, seçme şiirler)
bütün şiirleri (1982-1984, dört cilt)

müzeyyen senar

dinledikçe içmeden sarhoş eden, içerken dinlersen adamı öldürüp öldürüp her kadehde dirilten ses sanatkarı. sanırım alto sese sahip. ayrıca sanatçı ahlakını asla kaybetmemiş, sahne adabını çok iyi bilen muhteşem bir insandır.
bir videosunda elmayı nasıl eliyle ikiye böldüğünü gördüğümde şok geçirmiştim. ayrıca bir dönem bir arap sefiri ile evlenip sefire ünvanı almıştır. türkiyede şuan bulunamayacak (çünkü yakılmış) bir filmi vardır adı ana yüreği.
bir rivayet de şarkı söylemeden evvel ya da şarkı söylemediği zamanlarda kekeme olduğu yönündedir.

üstelik kendisine müzeyyen hanım değil müzeyyen abla denmesini isteyecek denli de mütevazidir.
(bkz: popülizmin neslini tükettiği erdemler)

survivor geyler vs lezbiyenler

bir süre sonra survivor değil sex on the beach olacak yarışma programı. egzotik kokteyllerle sahilde güneşlenmek varken ne diye birbirlerine girsinler. çekerler adaya gökkuşağı bayrağını otururlar kıçlarının üstüne.
(bkz: savaşma seviş)

içinde kadın cinsel organı geçen atasözleri ve deyimler

acemi adamın elinde am ağaca çıkar

ad ayşenin amcık menekşenin

alçacık dam bedavaya gitti am

am ağacından düşmek

am bankası

am ısınınca sike paha olmaz

am salak

am üstünde göt sikmek( olmayacak yerde olmayacak işi yapmak anlamındadır)

amcık kaçtı sik düştü (ilintili şeylerin ancak birlikte olduklarında kendilerini gösterebileceklerini, biri olmadan diğerinin de bir anlamı olamayacağını anlatmak için alay yollu olarak kullanılır. )

amdan kovsan götten girmek

amgeneral

amına göre sik aramak

amını alnına yapıştırmak (cinsellikle ilgili şeyleri açık açık konuşmak, birinin açıklarını söylemek)

amını önüne katıp gitmek (kocaya kaçmak)





daha yazarım ama vaktim yok...

hoşlanılan erkeğin kadınsı çıkması

başımdan aşağı kaynar sular dökülür. batsın bu dünya!

sözlük yazarlarının hayat sloganları

olması gerektiğine inandığım bir başlık. hadi siftahı ben yapayım

- eğer bir şeyi istersem önümde engel tanımam, çalışır didinir ilerlerim. hiç bir şeyin karşı durmasına izin vermem, yıkar geçerim sadece.

- zaman dediğin belirsiz bir gelecekle değiştirilemez geçmişin arasındaki belirleyici olan şimdinin yarattığı bir dokumadır. o halde hemen "şimdi" eline dilediğin iplikleri al ve kumaşını şekillendir.

şom ağızlı insan

şom ağzının ortasına çakacağım kişi.

sözlük yazarlarının hayat sloganları

kendine ve başkasına zarar vermediğin sürece ne istersen yap

köylüleri niçin öldürmeliyiz

sonunda nereye varacağını çoook merak ettiğim başlık. neden öldürmeliyiz ? mantıksal açıdan şu daha iyi gibi geldi "köylülüğü neden öldürmeliyiz?" zira yaşanılan mevki ile kişinin özü değişmiyor. aynı iki ayağı üzerine çıkan öküzlerin başarısız tiratları gibi, (bkz: insanımtrak)
Henüz takip ettiği biri yok.
Henüz takip eden biri yok.