frame of mind

Durum: 90 - 0 - 0 - 0 - 29.11.2012 20:56

Puan: 2412 - Sözlük Kezbanı

12 yıl önce kayıt oldu. 2.Nesil Yazar.

Henüz bio girmemiş.
  • /
  • 5

listag

geçtiğimiz aylarda meclis'e yaptıkları ziyaretle kendilerinden sıkça söz ettiren lezbiyen, gey, biseksüel ya da transseksüel çocuk sahibi ebeveynlerin bir araya geldiği bir oluşumdur. lgbt hareketin geldiği nokta açısından oldukça değerli bir kazanımdır.

cinsel yönelim

belirli bir cinsiyetteki bireye karşı hissedilen duygusal, romantik ve cinsel çekimi ifade eder. tanımlanmış üç cinsel yönelim vardır; kişinin karşı cinsiyetten birine yönelmesini tanımlayan heteroseksüellik, kişinin kendi cinsiyetinden birine yönelmesini tanımlayan eşcinsellik ve kişinin her iki cinsiyete de yönelmesi durumunu tanımlayan biseksüellik. cinsel yönelim, duyguları ve kendilik kavramını içerdiği için cinsel davranıştan farklıdır. bireyler davranışlarıyla cinsel yönelimlerini ifade edebilecekleri gibi etmeyebilirler de. bu yüzden cinsel yönelim içerisinde mutlak cinselliği barındırmaz.

transfobi

içinde doğduğumuz bedenleri kaderimiz sananların ve onu değiştirme hakkının bizde olmadığını düşünenlerin nefretidir ve belki de kimileri için kendi yapamadığını yapana duyulan öfkedir.

evlilik eşitliği

heteroseksüel evlilik kurumunun işleyişi, değerleri, kutsiyeti, yüceltilmesi üzerinden düşünüldüğünde insanların içlerinde eşcinsel evliliğin de evlilik kurumunu yeniden üreteceğine dair bir korku barındırması olağandır ve karşı çıkışların temelinde bu argümanın olması anlaşılabilir. ancak bu argümanla karşı çıkanların bile atlamaması gereken bir nokta eşcinsel evliliğin yasal olmamasının eşit yurttaşlık önünde bir engel teşkil ettiği ve dahası insanların bazılarına evlenme hakkı verilirken bazılarına verilmemesinin insan hakları bağlamında ciddi bir sorun olduğudur. eşit yurttaşlık ve eşit insan hakları için evlilik kurumunun herkesin kullanımına açık bir hale getirilmesi zorunludur. bu hakkı kullanıp kullanmamak da eşcinsel çiftlerin karar vereceği bir mevzudur. kaldı ki haklar ve kanunlar illa ki kullanılmak üzere düzenlenmez, onları uygulamak ya da kullanmak kişinin kendi tasarrufundadır. siz evliliğe karşıysanız evlenmezsiniz olur biter ancak evlenmek ve kurdukları hayatı yasalarla güvence altına almak isteyen çiftlerin önünde durmak insan haklarının önünde durmaktır. nacizane tavsiyem neyin karşısında durduğunuzu bir kez daha gözden geçirmenizdir.

anket başlıklar

iki gündür gördüğüm kadarıyla bazı anket başlıkları bazı sözlük yazarlarının abazalıklarının dışa vurumudur.

ayı sözlük

homoloji'nin kapanmasının ardından girdiğim binden fazla entry'nin geçmişin karanlık sularına gömülmesiyle birlikte kapattığım sözlük sayfasını yeniden açtığım sözlüktür. hayırlara vesile olması temennimdir.

homoloji

eskiden çok keyifle yazdığım, ajda mod olarak da aktif bir şekilde içinde yer aldığım, kurucusu ile arkadaşı olan domain sağlayıcı arasındaki kişisel bir çatışma yüzünden son bulan, bununla bir çok insanın çok üzülmesine sebep olan, güzel dostlukların kurulduğu ilk eşcinsel sözlüktür.

homofobi

homofobi, heteroseksizmin kendi varlığını koruma ve yüceltme adına ürettiği bir korkudur ve maalesef sadece heteroseksüellerin sorunu değildir. heteroseksizmin içinden düşünen ve onun dilini kullanan herkesin halletmesi gereken bir sorundur dolayısıyla homofobinin aşılması ve lgbt'lerin özgürleşmesi gerçek anlamda heteroseksüelleri de özgürleştirecektir.

kaos gl

eşcinsellerin çoğunun önyargıyla yaklaştığı, hakkında nice * şehir efsaneleri dolaşan *, sevmeyeni çok olsa da sevenleri daha fazla olan, kapısından içeri giren bir çok insanın hayatının değişmesine vesile olan, türkiye'nin ilk eşcinsel oluşumu ve türkiye'nin en uzun soluklu dergilerinden birisini * yayınlayan örgüttür. lgbt harekete katkısı yadsınamayacak kadar önemlidir ve son zamanlarda lgbt haberciliğinin de önemli kaynaklarından birisidir.

ayı sözlük birinci uluslararası izmir kısa film festivali zirvesi

o güne kadar yazarlığım onaylanırsa katılabileceğim zirvedir.
  • /
  • 5
Henüz bir favori entry yok.

Toplam entry sayısı: 90

kardeşinin gay olduğunu öğrenmek

aslında öğrenmediğiniz zaten bir şekilde en başından beri tahmin ettiğiniz ama yine de yaşacağı sıkıntıları düşünerek dilemediğiniz bir şeydir. her iki tarafın da birbirini bilip bilmezden gelmesinin varacağı nokta ise gey olduklarını karşılıklı teyit etmeleridir. işte o andan sonra hele de kardeşiniz sizden yaşça epey küçükse ister istemez bir kollama ve koruma güdüsü içerisinde bulursunuz kendinizi. artık normalde hiç sorun etmeyeceğiniz bir saatte bile eve geç gelmesi sizi endişelendirmeye başlar, arkadaşlarının kim olduğunu öğrenmeye çalışan bir ebeveyn gibi davranmanıza neden olur. çünkü bilirsiniz ki dışarısı hiç de tekin değildir. yanlış şeyler yapmasından, yanlış kişilerle karşılaşmasından korkarsınız. bu sırada onun ergenliğinin verdiği asilikle sizin korumacı davranışlarınız kaçınılmaz olarak çatışır ve ipler bir süreliğine gerilir. ta ki biraz büyüyüp, deneyim sahibi olmaya başladıkça sizin korkularınızın ne olduğunu ve korkularınızda haklı olduğunuzu anlayana kadar. sonrasında kuşak farkı olsa da aranızda aynı dili konuşmaya başlarsınız ve işin keyifli yanı da bundan sonrasıdır zaten. çünkü sizi anlayabilecek en iyi kardeş eşcinsel bir kardeştir.

lezbiyen barlarda sürekli kavga çıkması

toplumsal cinsiyet rollerini içselleştirmenin bir sonucudur. çok içki içebilmek, yanındaki kadını namusu olarak görmek, icabında onun için kavga etmek, dayılanmak, hişşt birader ayarı çekmek gibi "erkeklik" göstergesi abuklukların sahiplenilmesiyle ortaya çıkar ki, içine "erkeklik" kaçmış erkek kadar kadının da ne çekilmez ve gereksiz bir şey olduğunu göstermesi açısından ibretliktir.

tecavüz

bazı başlıklar vardır, ona yazarken bir değil, on kere düşünmek gerekir. çünkü bazı başlıklar harbiden taşak geçilecek konular değillerdir. bazı başlıklar vardır, tıpkı burada olduğu gibi, "erkek zihniyeti" ile yapılacak yorumları kaldırmaz, çünkü o zihniyet öyle kirlidir ki, her allahın günü, her yerde yaptığı gibi, pislikleri yeniden üretmeye, sıradanlaştırmaya ve normalleştirmeye devam eder. bazı şeylerin taşak geçilmeyeceği anlamak için illa ki yaşamak gerekmez, tıpkı bu başlık gibi.*

kaos gl

eşcinsellerin çoğunun önyargıyla yaklaştığı, hakkında nice * şehir efsaneleri dolaşan *, sevmeyeni çok olsa da sevenleri daha fazla olan, kapısından içeri giren bir çok insanın hayatının değişmesine vesile olan, türkiye'nin ilk eşcinsel oluşumu ve türkiye'nin en uzun soluklu dergilerinden birisini * yayınlayan örgüttür. lgbt harekete katkısı yadsınamayacak kadar önemlidir ve son zamanlarda lgbt haberciliğinin de önemli kaynaklarından birisidir.

toplumsal cinsiyetin performatif olması

judith butler'ın cinsiyet belası kitabında ortaya attığı kadın ve erkek kategorilerinin doğal ve kaçınılmaz mutlaklıklardan değil, edimlerin tekrar edilmesinden oluştuğu dolayısıyla birer performans olduğu yönündeki teorisidir. butler, sahip olduğumuzu düşündüğümüz toplumsal cinsiyet kimliğimizin yalnızca tekerrürlerden ve ritüellerden ibaret olduğunu ve bedensel hareketlerin, arzuların ve yapılan her şeyin performatif olduğunu ifade etmektedir. bu yüzden toplumsal cinsiyet, bu tekrar edilerek zaman içinde kalıplaşmış ve doğallaşmış “performatif” hareketlerin ve ifadelerin bir sonucudur. butler’a göre; toplumsal cinsiyet ifadelerinin ardında bir toplumsal cinsiyet kimliği yatmaz; asıl bu ifadeler ve dışavurumlar tarafından performatif olarak kurulur. işin özü cinsiyetler de dahil olmak üzere tüm kurgular oyunun bir parçasıdır, biz de bu oyunun aktörleri.

(bkz: toplumsal cinsiyet)
Henüz takip ettiği biri yok.