yüzüne bakılmayacak insanların havasından geçilmiyor oluşu
bağcılar'da oturan esnaf hasan emmiden bugün duyduğum serzenişli aforizmal çıkış. belli ki adam çok dolmuş, delirtmişler.
havalılıktan doğan yüksek irtiffa hali; üzerine fazlaca düşünme gereği bulunmayan, insancıllık ve global hümanizme tepki olarak doğan türler olduğuna karar verdiğim insan tepkileridir aslında. mesela insanları anlamaya ve kazanmaya çalışırken egoist, çirkin ve iç dünyalarının da falasıyla kanalizasyon kıvamında oluşunun yarattığı bir geri çekilme anı var. o an insan olma hakkından feragat ederek bir hayvana mesela bir kaktüse dönüşüp yaşamımın bundan sonrakini kısmını bu şekil idame ettirmek istiyorum.
kimseye kimsenin çirkin demeye hakkının olmadığı bir evrende, sınırları fazla zorlayıp sinirleri fazlaca germeme; havalı olma durumunu dengeleme dileğiyle...
tribünlere oynayan insan modeli
herkesçe kabul gören ya da belirli bir kesimce fazlaca tutulduğu için öyle davranma zorunluluğundan sadır davranışları benimseyen; çoğunlukçu model.
başlarda adamın aklını başından alır lakin ustaca boşlukları tamamlayışı ve kıvrak figürleri göz kamamıştırır ancak normal olmadığı anlaşıldığında tutulduğu yerden yere bırakılarak zemine çakılan bir belly dancer kıvamındadır. tribüncülerle olmaz, hatta paralel evrende şurda burda başka bir dünyada dahi olabilemez. görüldüğü yerde akıllara gelen ayniyet zehabı, gözlerin ondan kaçırılıp; başka bir yere yoğunlaşılmasına sebeptir.
aşık veysel'in hayatı
karanlık dünya
karanlık dünya ve diğer adı
aşık veysel'in hayatı olarak arşivlerde adı geçen pek çok skandala konu olmuş belgeseldir.(1952)
sansür kurulu tarafından makaslanmış ilk türk sineması yapıtıdır.
belgeselde türkiye'nin kurak ve verimsiz bir arazi parçası olarak gösterildiği iddia edilerek bu kısımlar çıkarılmış, yerine yabancı filmlerden alınan orman ve sulak arazi görüntüleri konmuştur. bir dönem sinema yasağına maruz kalmıştır. yönetmeni
metin erksan yıllar sonra verdiği bir röportajda başka bir ülkede olsa klasik olabilecek bir filmin, yurdum koşullarında ve siyasilerce nasıl yok edildiğine değinmiştir.
ayrılmış bir anne babanın çocuğu olmak
diğer çocuklarla arasında fark olmayan ancak çıplak gözle bakmak yerine daha derinlere nüfuz ederek görmeye çalışıldığında daha güçlü oldukları fark edilen çocuklardır.
"özlem duygusunun bölünmezliği" kuralının zaman zaman istisnasıdırlar. anne ve babayı birlikte sevmek yerine; bazen ayrı yerlerde ve zamanlarda fiziki engellere takılmak zorunda kalışları; yer yer "her nerde değilsem orayı özlüyor ve orda olmak istiyorum" aforizmasının kanıtı gibidir. boşanma ve fiilen ayrılık hallerinde yaşla ilintili olarak; unutmak istenilen duygular ve yeniden hatırlanmak istenen anlar ikileminde her insanın yaşadığı, ancak olabildiğince çabuk toparlanma ile sonuçlanan geçişli hislerin etkileridir bunlar.
üçüncü köprünün adı halk köprüsü olsun kampanyası
siyasi hesap ve entrikalarla oldu bittiye getirilerek bir günde adı yavuz sultan selim köprüsü konulan 3. köprüye konulması düşünülen alternatif isimdir.
bağımsız medya kuruluşları, direnişçiler ve köprünün gerçek sahipleri olan güdümsüz kamuoyu tarafından önerilen bu isim, yönetim katında kabul görmüyor gibi görünse de hak edenin hakkını alması noktasında bu ismin yerinde ve güzel olduğu bir gerçektir. olmalıdır, olabilmelidir.
insanın birinin yanında kendini en çok özel hissettiği an
biri'nin kim olduğuna değişen sıyrılma zaman endeksi.
bazen biriyle yürürken gittiğin yerin önemi yoktur lakin yürürken aynı şeyleri düşünüyor olmak yeter. bazen de yürürken yanındakine bağlı olarak ayakların öylesine yerden kesilir ki yanından geçen herkesi öldürmeyi düşünürsün. nerden nasıl geleceği belli olmayan farklı bir ayrışma hissidir bu. ve bazen de yanlış bir söz hatta çoğunlukla gecikmiş bir sözü sırf zamanında duyamadığın için kendini onun yanında asla özel hissedemeyeceksindir. özel hissetme zaman aralığı uzun vadede başlangıç sayılan çoğu duygunun temelidir.
yalnızlığına güven olmayan insan modeli
farklı şekillerde infilak etmesi olası serseri mayın.
geceden kalma sofrayı toplarken ele gelen ve kek kıvamına dönüşmeye yüz tutmuş bayat bisküvi dokusundaki insan olup neler neler değişir de o değişmez. ona güvenerek çıkılan yol başka bir durakta son bulur yahut yolunu değiştirmek zorunda bırakarak geri dönüşler yaşatır ki bunu bilen bilir. sadece bir şeylerin olması ya da olabilmesi için ortam oluşturmak zemin hazırlamak gibi hislerle gelip gerçekleşme aşamasını görmeye fırsat vermeden giden modeldir.
mahallenin bakkalinin kocasi
bu gece çadırında ziyaret ettiğim dostum. tek hamlede ustaca çadır kurmanın inceliklerini yalamış yutmuş birisi. çadırının üstüne şıp dedim damladım, yalan yok.
28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi ve devamındaki süreçte parktan ayrılmayarak yaşamının bundan sonrasını direnme temalı geçirmeye adamış, kendisi aynı zamanda 70'li yıllarda çakma direnişçilere tepki olarak doğmuştur.
sıfır ego, normalleşmeyi başarmış bir eşcinsel olması ve yanında yaptığım türlü taşkınlıklar nedeniyle bu seferde beni dövmemiş oluşu karşısında yaşadığım şaşkınlıkla, bu gece eşcinsel blokta tutacağı sabah nöbetiyle başbaşa bırakarak yanından ayrıldım.
bir ara telefonda sevgilisiyle konuştuğunu duyunca gözlerim doldu. öylece çevreme bakarak hüzünlendiğimi fark ettim. düşündüğü şeyle yaşadığı şeyin kesiştiği çizgide tutarlı ve mutlu bir duruşunun olmasına sevinmemden oldu herhalde. efsaneydi.
başbakanın yurda dönüşünde havaalanında yaşanan izdiham
futbolcu transferleri ya da yabancı şarkıcı konser girişlerinde yaşanan şakşakcı izdihamının, başbakanın dönüşüne uyarlanmış halidir. ayılmalı-bayılmalı, üstünü başını yırtıp parçalamalı, hard core hislerle başgana ulaşmaya çalışmalı hissiyatın ürünüdür.
gece 01:00 sularında trafik durmuş, konvoylar ortalığı basmış, başbakansevici bünyeler istanbul'a çil yavrusu gibi dağılmıştır. sayıları on binlerle ifade edilen yüzde ellilik kısım nihayet evinden çıkarak sokaklara taşmış, içinde biriken sevgisini akıtmak için bu anı beklemiştir
twitter ve kamuoyunda bu durum "abi siken yaranır, seven sikilir; bu işler nolucak böyle reyiz?" şeklinde yorumlanmıştır. hava alma alanı, parti gençlik kollarının ve kol böreği seven yandaşların, afterparty ve kutlama alanı olmuştur bir anlamda.
http://www.son.tv/Ozel-Haber/onbinler-ba...
the economist
bu ayki kürklü, kaftanlı, cübbeli, allı pullu rte kapağıyla olay yaratacağı düşünülen saygın ekonomi dergisi.
recep tayyip erdoğan ve politikalarını enine boyuna irdeleyen dergi ekonomi ve siyasi parametrede, türkiye coğrafyasındakini yönetim erg'inin demokrat mı yoksa totaliter tabanlı mı olduğunu sorgulamaktadır.
kapak:
ilk tanışma günü birlikte yemek yapmak için evine çağıran insan
"bugün fazla oturup konuşamadık, her şeyi bırak bana gel; birlikte yemek yaparız hem." şeklinde beliren samimiyetin en yalın hali. zaman darlığının yarattığı en önemli kazanımdır.
altında piçlik aramak, altını oymak ya da sırf yanlış anlama yormak için bunu yemek bahanesi adı altında sevişmeye çağırmak olarak addeden fikri neyse zikri odurcular tarafından alternatif bir görüş ortaya atılmıştır. her şey
seks olmadığına göre birlikte yemek yapıp ardından birlikte uyuyan insanların bu gruba dahil olduğu söylenebilir, lakin o gün seks olsa bile bu asli değil tali bir amaçtır. salt
koli tedariki için yemek bahanesiyle orgazm hedefleyenleri mahfuz tutuyorum.
(bkz:
sevgiliyle yemek yapmak)
kaybediş öyküleri ve ortak noktada yitirdikleri aynı olan insanlar
birbirine yönelim bağı kuvvetli olan insanlardır.
örneğin yüksek egosu şımartılıp daimi sürette pışpışlanan bir bünye, zamanla uzaklaşıp kaybolmaya yüz tutan kişisel bir oyuncağa dönüşür. iş biter va taraflar kendi yollarına devam ederler. ancak nerede nelerin bırakıldığı ve bir daha sahip olunamadığı insanları birbirine yaşlaştıran bir güçtür. kaybedilen şeyler daima yeniden hatırlanmak istenen bir ojdedir aynı zamanda.
şu halde, kaybediş öyküleri benzer olan ve aynı ortak noktada yitirdikleriyle birbirini yakalayan iki insana mutluluk denir.
taksim gezi parkı direnişini destekleyen ünlüler
we are all capulchu
patti smith
gezi parkı konseri boykotu
gezi parkı direnişinin zafere ulaştığını düşünüp bunu konserle taçlandırmak isteyen bir grup sanatçıya yönelik tepkidir.
direnişte yer almayıp sıra zafere geldiğinde bundan nemalanmak isteyenlere yönelik olarak ortaya atılmıştır. gezi parkı konserine hayır şeklinde twitterda da tt olan protestoda; sezen aksu, sertab erener gibi isimler zikredilmektedir.
5 haziran 2013 rize eylemcilerine linç girişimi
evinde oturan yüzde ellilik dilimin sokağa çıkıp, eylemcileri atatürkçü düşünce derneği binasında kıstırıp, faşistçe söylemlerle şiddet uygulamaya yönelik yok etme girişimidir.
akp önderliğinde toplandığı iddia eli sopalı topluluk, artık günümüz dünyasında terk edilmesi gereken akıl dışı bir şuursuzlukla, hak aramak tepkisini göstermek için ses çıkaran grupların öneminin delili olmuştur bir anlamda. olaylar hemen yerel çay tv ve kaçkar tv altında cereyan ederken, akıl baliğ sahibi olmayan kanalların canlı yayın yapmayışı da bir başka yurdum biçareliğidir.
polis neden vardır sorunsalının rize'de sorgulandığı anlar:
http://vine.co/v/b3YtVWmjtqZ (bkz:
sivas katliamı)
(bkz:
madımak oteli)
hoşlanılan erkeğin akli melekeleri arızalı bir ruh hastası olması
başlarda ve "cicim ayları" süresince el ele göz göze öpüş vermeli fiillerle geçen, zamanla ve tanıdıkça her şeyi böyle hakkını vere vere "sıçıyoruz a dostlar ayı"na çeviren akli malüliyete düçar olmuş patolojik vakadır. klinik ortamda gözlem altına alınması ve çiğ etten uzak tutulması tavsiye olunandır.
akıl karışıklığı ve ne istediğini bilemiyor olmanın yarattığı tahrip edici hissiyat yaratması, zamanında yapması gerekeni yapamamış olması nedeniyle tutarsızlıklarını bohemce savunması ve en önemlisi de bir insanda olması gereken ilk ve öncelikli koşul olan asgari düzeyde dimağ seviyesinden hayli uzak olması; akıl hastası bünyenin zamanla anlaşılan ve etrafa taşan özellikleridir. ihbar edilmeli, öpüş vermek yerine kuru sulu ilaç yahut doktor nezaretinde psişik yardım verilmedilir.
hetero arkadaşla gay porno izlemek
gösterim esnasında ortamdan
hetero adam kaldırmak ya da gizli
eşcinselliği açığa çıkarıp hetero uhdesinde meşru bir zemin hazırlamak gibi amaçlarla yeltenilmesi olası çılgınlarca eylem.
göstermelik filmleri ortaya serip kazara gay porno dvd'si izliyormuş zannı yaratarak yalandan şaşırmak ve hetero bünyenin verdiği tepkilere göre üzerine atlayıp ağız burun abanmak ya da "bak dostum şimdi gay porno izleyeceğim ve senden istediğimi alacağım nihahaha" şeklinde efelenerek vukubulabilir. eşcinsel bir bünyenin eli mahsülü olan gay porno tedarikine hetero karışması, bulunulan ortamla koşut olarak heyecan ve atım atım kalp hızını yükselten; tatlılı, tuzlulu yer yer kurabiyemsi bir seyirliktir.